شهر خبر

اتهام‌زنی سعد حریری به تیم رئیس‌جمهور پس از ۹ ماه بلاتکلیف نگه داشتن لبنان


اتهام‌زنی سعد حریری به تیم رئیس‌جمهور پس از 9 ماه بلاتکلیف نگه داشتن لبنان

سعد حریری که پس از ۹ ماه بلاتکلیف نگه داشتن لبنان از ماموریت تشکیل دولت انصراف داد مجددا تیم رئیس جمهور را به شکل غیرمستقیم مورد اتهام قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل لبنان بعد از استعفا از ماموریت تشکیل دولت در این کشور امروز با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که فرا رسیدن عید سعید قربان را به لبنان عزیز و ملت خوب آنان که گرفتار بحران‌ها شده‌اند تبریک می‌گویم.

سعد حریری در ادامه بیانیه خود با اتهام زنی مجدد به برخی احزاب لبنانی و به ویژه تیم رئیس جمهوری اظهار داشت که اگر عدم سازش و خودخواهی برخی نبود ما می‌توانستیم به این فروپاشی وحشتناک پایان دهیم.

وی در پایان گفت، به همه لبنانی‌ها و به ویژه مسلمانان عید قربان را تبریک می‌گویم و از پروردگار بزرگ خواستار بهبود سریع اوضاع هستم.

سعد حریری با تصمیم به استعفا و در حالی که حدود 9 ماه لبنان را در وضعیت بلاتکلیفی نگه داشته عصر چهارشنبه 14 جولای به کاخ ریاست جمهوری رفته و فهرست کابینه آینده را متشکل از برخی افراد ناشناس و درحالی که می‌دانست مغایر مواضع تیم ریاست جمهوری است تحویل میشل عون داده و تنها چند ساعت به او برای اعلام نظرش در این زمینه مهلت داد که منابع لبنانی این امر را غیر عادی و در راستای همان تصمیم نخست‌وزیر مکلف برای استعفا دانستند؛ اتفاقی که سرانجام پنجشنبه 15 جولای رخ داد و حریری بعد از دیدار با میشل عون رسما استعفای خود را اعلام کرد.

استعفای حریری در حالی صورت گرفته که بحران سیاسی در لبنان، این کشور را به بحران اقتصادی کشانده و این کشور با کمبود شدید سوخت، دارو و افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه است.

انتهای پیام/