م ص اعدام نمی شود / سرنوشت قاتل ارومیه ای در یک قتل قدیمی

ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران از اعلام گذشت در پرونده قصاص نفس در استان خبر داد و اظهار داشت: در این پرونده شخص متهم (م-ص) به اتهام قتل عمدی مرحوم(م-پ)برابر رای دادگاه کیفری ارومیه به قصاص نفس محکوم و حکم وی در دیوانعالی کشور ابرام و قطعی شده و به زودی موعد اجرای قصاص نفس فرا رسیده بود.

به گزارش رکنا، وی تصریح کرد: در این راستا با تلاش شبانه روزی شورای حل اختلاف و مددکاران زندان مرکزی ارومیه، اولیاء دم مرحوم با اعلام گذشت از قصاص نفس  محکوم علیه صرف نظر کرده و حیات دوباره ای به وی بخشیدند.

عتباتی ادامه داد: تلاش برای برقراری مصالحه و سازش در پرونده های قتل خصوصاٌ قتل های اتفاقی و هیجانی از سیاست های دادگستری است.

رئیس شورای قضایی آذربایجان‌غربی از تشکیل هسته های جهادی بخشایش در همه شهرستانها جهت ورود به پرونده های مهم، خاصه با موضوع قصاص خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و ریش سفیدان محلی و افراد دارای پایگاه اجتماعی و معتمدین و متنفذین محلی در این هسته های بخشایشی در برنامه کاری دستگاه قضایی است که یقیناً با شکل گیری این هسته های بخشایشی نتایج و آثار و برکات خوبی به همراه خواهد داشت.