شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایران#افغانستان

امام‌ خامنه‌ای: آمریکا در افغانستان تحقیر شد/ ملت بیدار افغانستان مراقب جنگ نرم آمریکا باشد


امام‌ خامنه‌ای: آمریکا در افغانستان تحقیر شد/ ملت بیدار افغانستان مراقب جنگ نرم آمریکا باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند که درک غلط آمریکا موجب شد که در افغانستان تحقیر شود و افزودند که ملت بیدار افغانستان مراقب جنگ نرم آمریکا باشد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  حضرت آیت‌الله خامنه‌‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پیامی به مناسبت ایام حج اظهار داشتند: ناگواری‌های دنیای اسلام، عقب‌ماندگی‌های علمی و وابستگی‌های سیاسی و نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی، ما را در برابر وظیفه‌ای بزرگ و مجاهدتی خستگی‌ناپذیر قرار می‌دهد؛ فلسطین مغصوب، ما را به یاری می‌طلبد؛ یَمن مظلوم و خون‌آلود دلها را به درد می‌آورد؛ مصائب افغانستان همه را نگران می‌سازد.

ایشان افزودند: تلاش تبلیغاتی آمریکاییان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها، و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار، و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکایی‌ها از ملّت‌های این منطقه است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: همین درک غلط موجب شد که آمریکا در افغانستان تحقیر شود، و پس از آن ورود پُر سر و صدا در بیست سال پیش، و پس از به کار بردن سلاح و بمب و آتش در برابر مردم بی‌دفاع و غیر نظامی، خود را در باتلاق حس کند و نیرو و ابزار نظامی خود را از آن بیرون بَرَد. البتّه ملّت بیدار افغان باید مراقب ابزارهای اطّلاعاتی و سلاح‌های جنگ نرم آمریکا در کشورش باشد و هشیارانه در برابر آن بِایستد.

انتهای پیام/.