شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام

خطیب‌زاده: احیای برجام به دلیل رویکرد آمریکا با تاخیر روبرو شد

خطیب‌زاده: احیای برجام به دلیل رویکرد آمریکا با تاخیر روبرو شد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه احیای برجام به دلیل رویکردآمریکا با تاخیر روبرو شد، گفت: باید منتظر باشیم تا دولت جدید مستقر شود اما سیاست‌های کلی نظام تغییر نمی‌کند و طبیعی است این گفت و گوها در مسیر عادی ادامه می یابد.

 «سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به تحولات سیاست خارجی در هفته‌های گذشته در پاسخ به سوالی درباره اظهارات عراقچی و موکول شدن مذاکرات به دولت سیزدهم گفت: مذاکرات وین در ۶ دور با قوت و کیفیت جلو رفت. 

وی با بیان اینکه احیای برجام به دلیل رویکرد آمریکا با تاخیر روبه‌رو شد و به انتخابات خورد، اظهار داشت: حالا باید منتظر باشیم دولت جدید مستقر شود. البته سیاست‌های کلی نظام تغییر نمی‌کند و دولت مجری دستورات نظام است. طبیعی است این گفت‌وگوها در مسیر عادی ادامه یابد.

رییس مرکز دیپلماسی‌ عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: مهم این است که منافع مردم و تصمیمات عالیه نظام اجرا شود. لحظه‌ای که دولت آمریکا به تعهدات خود در ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد و ایران راستی‌آزمایی کند، به تعهداتش برمی‌گردد. باید صبر کنیم دولت جدید مستقر شود.

 ادامه دارد