به گزارش برنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز اظهار کرد: پس از اظهارات شرم آور نخست وزیر اسلوونی، آقای ظریف تماسی با آقای بورل داشتند و این اقدام را محکوم و غیر قابل بودن این اظهارات را بیان کردند، آقای بورل هم ابراز تاسف و اعلام کردند که این نظر اتحادیه اروپا نبوده است.

وی افزود: مذاکرات در 6 دور در وین جلو رفت. مردم سالاری در ایران حاکم است و این گفتگوها به خاطر اجرای آمریکا به تاخیر خورد. اجازه بدهیم بر اساس نظام مردم سالاری دولت مستقر شود اما سیاست های کلان همان است که نظام تعیین می کند و وزارت خارجه اجرا کننده، تصمیمات است.

خطیب زاده ادامه داد: مهم این است که منافع مردم اجرا شود. وقتی آمریکا ذیل قطعنامه 2231 به تعهدات خود برگردد ایران هم طبیعتا از سر گیری تعهدات خود را خواهد داشت. باید تا استقرار دولت جدید صبر کنیم.

وی عنوان کرد: ما به دقت مرزها را کنترل و شرایط را می سنجیم و بررسی می کنیم. امنیت افغانستان برای ما مهم است و ناآرامی در افغانستان، برای ما قابل تحمل نیست موضوع افغانستان را بررسی و اقدام می کنیم.

خطیب زاده درباره نشست مقامات ایرانی و مصری گفت: تماس ها میان ایران و مصر همواره برقرار بوده و قطع نبوده است اما سختی و بالا و پایین داشته است فکر می کنیم عادی شدن روابط به نفع منطقه و جهان اسلام است و همواره از این عادی شدن، استقبال کردیم.

در حال تکمیل...