شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عید قربان#قطر

تماس تلفنی امیر قطر با پادشاه و ولیعهد سعودی


تماس تلفنی امیر قطر با پادشاه و ولیعهد سعودی

امیر قطر در تماس‌های تلفنی جداگانه نزدیک شدن عید قربان را به پادشاه و ولیعهد سعودی تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی (واس) شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز گذشته تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور برقرار کرد.

امیر قطر در این تماس‌ها نزدیک شدن عید قربان را به پادشاه و ولیعهد سعودی تبریک گفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان ملک سلمان و محمد بن سلمان نیز متقابلا این مناسبت را به امیر قطر تبریک گفتند.

در 5 ژانویه گذشته و در چهل و یکمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که در منطقه العلا عربستان سعودی برگزار شد حاضران از امضای توافقنامه آشتی میان عربستان و امارات و بحرین با قطر خبر دادند و پس از آن پروازها میان دو طرف از سر گرفته شده و گذرگاه‌های زمینی بین عربستان و قطر نیز باز شد.

مه گذشته نیز «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به این کشور سفر کرد.

با این حال چالش‌ها و مسائل عمده ای میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات در یک سو و قطر در جبهه مقابل وجود دارد که سایه بر روح این مصالحه سنگینی می‌کند.

محاصره کنندگان قطر بعد از اعمال تحریم و قطع روابط با این کشور 13 شرط برای از سرگیری روابط تعیین کردند اما دوحه این شروط را در تعارض با حق حاکمیت خود اعلام کرده و به هیچ یک از آنها تن نداده است .

ناظران معتقدند که در طول سه سال گذشته درگیری‌های کشورهای عضو شورای همکاری در عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای پیچیدگی خاصی به اختلافات و خصومت‌ها بخشیده است؛ لذا انتظار نمی‌رود که همه این اختلاف‌ها با برگزاری نشست‌های تشریفاتی رفع شود.

انتهای پیام/