شهر خبر

خالد البطش:

اجازه نمی‌دهیم تل‌آویو معادلات جدیدی را به فلسطینیان تحمیل کند

اجازه نمی‌دهیم تل‌آویو معادلات جدیدی را به فلسطینیان تحمیل کند

عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» در سخنانی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم تل‌آویو معادلات جدیدی را به فلسطینیان تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «خالد البطش» عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در سخنانی تصریح کرد: ملت فلسطین محاصره را تحت هیچ شرایطی نمی پذیرد و با آن مقابله می کند.

بر اساس این گزارش، این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: در حال حاضر ما به طرف های میانجی فرصت می دهیم تا به محاصره ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه پایان دهند.

وی افزود: به هر حال، اگر تلاش های میانجی گرایانه برای لغو محاصره فلسطینیان در نوار غزه با شکست مواجه شود ما چاره ای جز مقابله با صهیونیستها با تمام قدرت خود نداریم. دشمن صهیونیستی نمی تواند آنچه را که نتوانست در نبرد شمشیر قدس از ما بگیرد، با باج‌خواهی و تداوم محاصره غزه، به دست آورد.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ملت فلسطین اجازه نخواهد داد تا صهیونیستها معادلات جدیدی را به آن تحمیل کنند. مردم فلسطین باید برای دفاع از مسجدالاقصی عازم این مکان مقدس شوند.

روز گذشته نیز محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به حوادث و رویدادهای اخیر در مسجدالاقصی واکنش نشان داد و اقدام صهیونیست‌ها در تعرض به این مسجد را محکوم کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص گفت: تجاوز صدها شهرک نشین اسرائیلی به مسجدالاقصی تجاوز خطرناکی است که با حمایت پلیس اسرائیل انجام شد.

وی افزود: جامعه جهانی برای متوقف ساختن تجاوزات روزمره اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی باید اقدام فوری انجام دهد. این دست از اقدامات، صلح و ثبات منطقه‌ای را با خطر مواجه می‌سازد.