شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلیلی#زاکانی#رئیسی

شرق: رئیسی تمایلی به استفاده از جلیلی و زاکانی ندارد

کدخبر: 427223
اقتصاد نیوز : برخی اخبار رسیده مبنی بر عدم تمایل رئیسی به استفاده از زاکانی و جلیلی حاکی از این است که شاید او تمایل چندانی به سپردن دو نبش کابینه به این جریان ندارد؛ اگرچه سابقه کاری رئیسی در قوه قضائیه خلاف این را می‌رساند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، پیش از انتخابات بسیاری بر این عقیده‌ بودند که برخلاف آنچه رئیسی می‌خواهد یا لااقل می‌گوید، جبهه پایداری نقش عمده‌ای در کابینه او خواهد داشت.

از سوی دیگر، برخی اخبار رسیده مبنی بر عدم تمایل رئیسی به استفاده از زاکانی و جلیلی حاکی از این است که شاید او تمایل چندانی به سپردن دو نبش کابینه به این جریان ندارد؛ اگرچه سابقه کاری رئیسی در قوه قضائیه خلاف این را می‌رساند.

رئیسی در قوه قضائیه علی نادری سردبیری سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری را به روابط‌عمومی این نهاد برد؛ فردی که زمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بوده است.

محمد مهاجری اصولگرا هم در مصاحبه‌ای گفته بود که یقین دارم جبهه پایداری و افرادی که به ایشان {رئیسی} نزدیک هستند، به دنبال این موضوع هستند که بتوانند برخی افراد تندرو را در واقع به سمت ایشان جذب کنند.

سایت اصولگرای «مشرق» پیشنهاد کرده است رئیسی از چهره‌های جوان انقلابی به‌جای مدیران کارآزموده قدیمی استفاده کند: «هرچقدر آشنایی چندین‌ساله از سوابق و عملکرد مدیران در دستگاه قضائی برای انتخاب در پست‌های حساس قضائی ضروری است، اما در دولت و به‌ویژه در پست‌هایی مانند معاون وزیر و مدیرکل، لزوما شاخصه مثبتی قلمداد نمی‌شود». گفته می‌شود مجتبی ذوالنوری، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی که اخیرا شکست در ریاست کمیسیون امنیت ملی را تجربه کرده و جای خود را به وحید جلال‌زاده داده است، بی‌تمایل به حضور در دولت نیست. برخی او را گزینه وزارت اطلاعات می‌دانند. همچنین سیدمحمود نبویان نماینده‌ عضو جبهه پایداری که خط‌مشی تند و تیزی دارد و نصرالله پژمانفر دیگر عضو جبهه پایداری نیز بدشان نمی‌آید مجلس انقلابی را به شوق حضور در دولت انقلابی رها کنند. از احمد امیرآبادی‌فراهانی دیگر عضو این جبهه نیز که در هیئت‌رئیسه سال اول مجلس یازدهم حضور داشت، به‌عنوان گزینه معاونت پارلمانی دولت سیزدهم نام برده می‌شود.