سقوط جنگنده نیروی هوایی نیجریه

به نوشته روزنامه «دیلی پست» این جنگنده از نوع «آلفا جت» بود و گفته می شود محل سقوط آن در ایالت کادوناست. ماموریت این جنگنده حمله به مواضع راهزنان بود.

ارتش نیجریه از سال 2021 تاکنون با چند سانحه هوایی مواجه شده است. در 21 فوریه، سقوط یک فروند جت نظامی به مرگ هفت نفر منجر شد. در دوم آوریل نیز یک فروند دیگر از جت آلفا  در ایالت بورنو حین ماموریت سقوط کرد.

آلفا جت  هواپیمای  تمرینی،تهاجمی سبک ِ دوموتوره است که توسط شرکت‌های داسو و دورنیه در دههٔ ۱۹۷۰ طراحی شد.غیر از نیجریه، ارتش‌های مصر و مراکش در آفریقا و قطر در خاورمینه از کاربران این جنگنده هستند. این جنگنده قابلیت حمل چند نوع موشک از جمله موشک «ایم-9» و «ماوریک» را دارد.

به گزارش این منبع خبری، هنوز دلیل سقوط این جنگنده نیجریه اعلام نشده است.

نیروی هوایی نیجریه چندی قبل  ادعای گروه تروریستی بوکوحرام را درباره ساقط کردن یک فروند جنگنده ارتش این کشور تکذیب کرد. ابتدا یک   مقام ارشد نیروی هوایی نیجریه از مفقود شدن یک فروند جنگنده آلفا خبر داد و متعاقب آن بوکوحرام مدعی شد که یک فروند جگننده را سرنگون کرده بود. بوکوحرام یک فیلم ویدیویی نیز در این رابطه منتشر کرد.

پیشتر نیز تلاش جنگنده نیروی هوایی نیجریه برای فرود آمدن در فرودگاه «آبوجا» در پایتخت این کشور یک سانحه مرگبار را رقم زد. دو سرنشین این جنگنده متعلق در این سانحه جان باختند.