شهرخبر

کلاهبرداری با شگرد فروش اشیای تاریخی

کلاهبرداری با شگرد فروش اشیای تاریخی
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروندان خبر داد.
کلاهبرداری با شگرد فروش اشیای تاریخی

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند مبالغ زیادی از حسابشان بصورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی اضافه کرد: شکات در اظهارات خود گفتند باتوجه به علاقه‌ای که به اشیاء تاریخی دارند در فضای مجازی در این زمینه جستجو می‌کردند که با یک کانال تلگرامی فروش اشیاء تاریخی مواجه شده و با دیدن تصاویر و قیمت‌های مناسب این اشیاء برای خرید آن‌ها ترغیب شده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه و مطالعه اظهارات مالباختگان مشخص شد تمامی این افراد جهت خرید اشیاء تاریخی با قیمت‌های مختلف به این کانال تلگرامی مراجعه کرده و غافل از اینکه گرداننده این کانال با هدایت شکات به یک درگاه بانکی جعلی در انتظار طعمه است اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

وی افزود:در ادامه اقدامات پرونده با بررسی‌های تکمیلی و تلاش‌های مستمر کارشناسان پلیس فتا پایتخت گرداننده کانال مورد نظر که بیش از بیست هزار عضو داشت شناسایی و هویت وی برای پلیس روشن شد.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: متخصصان سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بعد از تکمیل تحقیقات پرونده و به دست آوردن اطلاعات هویتی و سکونتی مجرم، پس از تشریفات قضایی متهم را که مردی جوان بود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی ادامه داد: این شیاد سایبری پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با مدارک و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت: با ایجاد یک کانال تلگرامی و با تبلیغات فریبنده و استفاده از تصاویر اینترنتی اشیاء تاریخی کاربران را جذب می‌کردم و پس از ارسال لینک جعلی اینترنت بانک از حدود ۱۷ نفر به مبلغ مجموعا حدود دو میلیارد ریال اقدام به کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خود در فضای مجازی به افراد ناشناس و کسانی که به آن‌ها اطمینان کامل ندارید خودداری کرده و در حفظ اطلاعات بانکی خود نهایت دقت را داشته باشید تا طعمه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

منبع : hadese24