شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#شورای امنیت

روسیه مطالبه خود از آمریکا را مطرح کرد/ در مورد افغانستان به شورای امنیت گزار دهید

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا باید در مورد عملکرد نیروهای این کشور در افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل گزارش بدهد.

روسیه مطالبه خود از آمریکا را مطرح کرد/ در مورد افغانستان به شورای امنیت گزار دهید

به گزارش منیبان، زاخارووا روز یکشنبه در کانال یوتیوب سالاویوف-لایو گفت: رویدادهای افغانستان پایان منطقی عملیات نظامی آمریکا نیست و باید ماموریتی را که شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه محول کرده بود را بخاطر آورد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از ادعای نمایندگان برخی محافل غرب گرا در روسیه که گفته اند خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان پایان منطقی عملیات نظامی آمریکا در این کشور است، اظهار داشت: این یک عملیات آمریکایی نبود، بلکه شورای امنیت ماموریت داده بود تا ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا و شماری از کشورهای عضو ناتو در آن شرکت کنند. 

 وی افزود: آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف تحت فرماندهی این کشور حتی یک بار در شورای امنیت سازمان ملل درباره آنچه که در افغانستان انجام دادند، گزارش ارائه نکردند.

ماموریت سازمان ملل برای کمک به افغانستان در ماه مارس سال ۲۰۰۲ چند ماه پس از آغاز عملیات نظامی آمریکا و متحدانش که نیروی بین المللی به نام ایساف بوجود آورده بودند، ایجاد شد. 

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع این کشور را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون ۹۵ درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف در آورده است.