شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان

آغاز پویش همگانی واکسیناسیون سیستان و بلوچستان

آغاز پویش همگانی واکسیناسیون سیستان و بلوچستان

رییس کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ گفت: پویش همگانی واکسیناسیون با شعار "واکسیناسیون حداکثری تداوم زندگی" از امروز/یکشنبه/ در تمام نقاط سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش بهداشت نیوز، حمید سوری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: در شرایط طغیان اپیدمی هستیم، در زمان‌هایی، پیک اشغال تخت‌های بیمارستانی و مرگ و میر بالا را داشتیم و بخش‌های آی سی یو به شدت تحت فشار بود، اما خوشبختانه روندی که تاکنون پیش رفته مثبت بوده است.
 
وی ادامه داد: در بررسی اولیه سعی کردیم تحلیل درست و منطقی از وضعیت اپیدمی در استان داشته باشیم از نزدیک از شمال و جنوب این خطه بازدید کنیم و به شنیده ها و گزارش ها اکتفا نکنیم، چراکه آنچه می بینیم با اطلاعات غیر مستقیمی که دریافت می‌کنیم متفاوت است.
نماینده وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان گفت: نیازهای اساسی بهداشت و درمان استان مرتفع شده و مشکلی از نظر تخت بیمارستانی در بسیاری نقاط، تست های تشخیصی و واکسیناسیون نداریم و داروهای بیمارستانی تامین شده است، در این راستا  سپاه و ارتش به کمک آمدند و تخت های بیمارستانی اضافه شد.
 
وی ادامه داد: هنوز کمبودهایی در برخی شهرستان ها بویژه نقاط دور دست دیده می شود،برخی از شهرها بیمارستان و بعضی هم متخصص ندارند، این واقعیت تلخی است که ما نیز می بینیم و راهکارهای چند روزه برای آن نمی توان متصور شد. 
 
سوری افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای محرومیت زدایی اما هنوز این استان فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد.
 
وی گفت: واکسن مورد نیاز طی هفته های اخیر در اختیار استان قرار گرفته و هیچ کمبودی در این رابطه نداریم، این تضمین را از وزارت بهداشت گرفتم که برای پوشش حداکثری واکسن در سیستان و بلوچستان محدودیتی وجود ندارد.
 
نماینده وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ممکن است واکسیناسیون از ابتلای مجدد به بیماری جلوگیری نکند، اما از شدت بیماری و مرگ ناشی از آن پیشگیری می کند.
 
وی ادامه داد: تلاش برای کنترل هزینه های درمان و بازگشت جامعه به حالت عادی است تا ابد نمی توان فروشگاه ها را تعطیل و اداره ها را پاره وقت کنیم، اما اگر پویش به نتیجه مطلوب نرسد، محدودیت ها تمدید می شود که به نفع هیچ کس نیست.
 
سوری افزود: همه واکسن هایی که توزیع می شود مورد تایید مجاری علمی و قانونی قرار گرفته است و تفاوتی بین آن وجود ندارد، بنابراین انتظار می رود مردم به شایعات و تبلیغات سوء در فضای مجازی توجه نکنند.
 
منبع: ایرنا