به گزارش برنا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، بنابر اعلام معاونت حقوقی، این باشگاه با توجه به مطالب انتشار یافته علیه محمدحسین کنعانی‌زادگان و عیسی آل‌کثیر، شکایت و اعتراض خود را تقدیم فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی خواهد کرد.

ایمان حسین‌پور شرفشاد در این ارتباط تصریح کرد: مجموعه باشگاه و تیم فوتبال پرسپولیس حسن نیت و حسن رفتار خود را بعد از دربی اخیر نشان داد و با وجود بحث‌هایی که در ارتباط با مسائل داوری وجود داشت، عوامل باشگاه و مربیان تیم در اظهارنظرهای خود، صعود حریف سنتی به مرحله بعدی را تبریک گفتند.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: متاسفانه در روزهای گذشته از سوی بعضی اعضای تیم استقلال شاهد انتشار محتواهای توهین‌آمیز نسبت به اعضای تیم پرسپولیس از جمله آقایان محمدحسین کنعانی‌زادگان و عیسی آل‌کثیر بودیم که از جنبه حقوقی باید مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ به ویژه که این مساله باعث آزردگی اجتماعی شده و فکر نمی‌کنیم هواداران هیچ یک از تیم‌ها، از جمله هواداران پرسپولیس و استقلال چنین رویکردی از سوی عوامل باشگاه و تیم خود، تائید کنند.

او افزود: باشگاه بر اساس وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق باشگاه و عوامل آن، لایحه‌ای را در دست تنظیم دارد که همراه با مستندات تقدیم فدراسیون فوتبال خواهد شد.

حسین‌پور شرفشاد گفت: پرسپولیس در کورس قهرمانی است ولی دلیلی برای گذشتن از حقوق اساسی نیست و هیچ عاملی اجازه نادیده گرفتن حقوق انسانی افراد و شأن و جایگاه اجتماعی باشگاه‌ها به ویژه باشگاهی مثل پرسپولیس را نمی‌دهد. از این جهت بخش حقوقی باشگاه جدای از حق جداگانه‌ای که برای آقایان کنعانی‌زادگان و آل‌کثیر در پیگیری حقوقی این موارد در سیستم اخلاقی و انضباطی فوتبال و قضایی کشور قائل است، اقدامات خود را در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و حقوقی خود انجام می‌دهد.