شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

داستان متفاوت دو سرخابی و تلافی یک استقلالی پس از ۶۵۸ روز

داستان متفاوت دو سرخابی و تلافی یک استقلالی پس از ۶۵۸ روز

تیم فوتبال استقلال در حالی برنده دربی ۹۶ شد که سید حسین حسینی سنگربان این تیم با مهار آخرین ضربه پنالتی تیم حریف حکم پیروزی تیمش را امضا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، درست ۶۵۸ روز قبل از دربی ۹۶، دربی شماره ۹۱ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در آن بازی تیم پرسپولیس با یک گل به پیروزی رسید.

پرسپولیس در شرایطی برنده این بازی شد که مهدی عبدی مهاجمی که در آن زمان تنها ۲۰ سال داشت، به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و در حالی که کمتر از ۱۰ دقیقه به پایان بازی مانده بود، همین بازیکن جوان باعث شد سید حسین حسینی گل به خودی بزند. بعد از آن دربی عبدی قهرمان برد پرسپولیس شد و سید حسین حسینی مقصر اصلی شکست آبی پوشان شناخته شد تا شرایط این دو بازیکن پس از آن بازی با یکدیگر کاملاً متفاوت باشد.

۶۵۸ روز بعد از آن بازی، استقلال و پرسپولیس در چارچوب دیداری حذفی به مصاف هم رفتند و در دیداری که با گذشت ۱۲۰ دقیقه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد، تا سرنوشت بازی در ضربات پنالتی مشخص شود.

آخرین ضربه پنالتی و ضربه سرنوشت ساز این بازی را مهدی عبدی زد و حسین حسینی با مهار این ضربه نه تنها قهرمان پیروزی تیمش در این دیدار حذفی لقب گرفت، بلکه بعد از یک سال و ۹ ماه و ۲۳ روز توانست گل به خودی که باعث آن مهدی عبدی شده بود را تلافی کند.

سرخابی‌های تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز پنجشنبه ۲۴ تیر به مصاف هم رفتند که پس از تساوی بدون گل دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه، آبی پوشان در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسیدند تا یکی ۴ تیم مرحله نیمه نهایی این مسابقات شوند.