شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#خراسان#خراسان رضوی#کشتی#منابع

ریاضی: بازگرداندن کشتی خراسان رضوی به جایگاه گذشته‌ پول می‌خواهد/ در انتخابات شرکت نمی‌کنم


ریاضی: بازگرداندن کشتی خراسان رضوی به جایگاه گذشته‌ پول می‌خواهد/ در انتخابات شرکت نمی‌کنم

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی می‌گوید اگر نتواند منابع مالی لازم را برای کشتی استان تامین کند، در انتخابات بعدی هیئت شرکت نخواهد کرد.

مسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد وضعیت کشتی این استان در ایام کرونا اظهار داشت: کشتی ما در این مدت تعطیل بود. با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا، سالن‌های وابسته به هیئت اجازه فعالیت نداشتند و ما صرفا مجوزی گرفته بودیم برای تمرینات نفراتی که به اردوی تیم‌های ملی دعوت شده بودند که از تمرینات‌شان عقب نمانند.

وی ادامه داد: تعدادی از کشتی‌گیران استان به جام تختی و مسابقات انتخابی دعوت شده بودند و باید تمرینات‌شان دنبال می‌شد. غیر از این تمرینات تعطیلی بود، چون خراسان بار دیگر از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

ریاضی در پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلی طولانی مدت باعث عقب‌گرد دوباره کشتی استان نخواهد شد؟ خاطرنشان کرد: در این مدت چندین تفاهم نامه داشتیم که بین علیرضا دبیر و شهردار مشهد به امضا رسید و 4 سالن از شهرداری مشهد گرفتیم. مدیریت این سالن‌ها به هیئت استان واگذار شده و یکسری کار زیربنایی انجام داده‌ایم. سالن‌های خصوصی احتمالا خودشان کار را انجام می‌دهند، اما سالن‌های منسوب به هیئت فقط برای کشتی‌گیرانی که به اردوها دعوت شدند، باز خواهد بود. 

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون این استان تنها یک نماینده در تیم ملی نوجوانان دارد، گفت: در باقی رده‌ها نماینده نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد ثبت نام در انتخابات ریاست هیئت استانش را دارد یا نه، تاکید کرد: نه، ثبت‌نام نمی‌کنم. باید فرد تازه نفسی بیاید که بتواند تامین منابع کند. در مدتی که در شورای شهر بودم، این کار را توانستم برای کشتی استان انجام بدهم. حقیقت این است که بازگرداندن کشتی خراسان رضوی به جایگاه اصلی‌اش، نیاز به پول زیاد دارد. اطراف کشتی باید تبلیغات وسیع باشد، تماشاگر داشته باشد. از دل همین تماشاگران، خانواده‌ها جذب کشتی و از بین نوجوانان علاقمند، استعدادهای شناسایی می‌شوند. رسیدن به این مهم نیازمند هزینه و توجه است؛ به ویژه در استان‌های دارای پتانسیل مثل خراسان رضوی که کشتی مدتی در آن راکد شده است. اینجا استعداد هست، ولی به علت بی توجهی در این سال‌ها، کشتی از خانواده‌ها رفته است.

ریاضی تاکید کرد: اینطور نیست که با 4 مربی و  6 کشتی‌گیر در سطح ملی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم. این خیلی هم ارزشمند نیست وقتی مردم قهرمان شان را نشناسند و با او ارتباط نگیرند. مهم این است که کشتی به خانواده‌ها بیاید و این مهم زمانی ارزش دارد که امثال تختی و رسول خادم و پهلوانان بزرگ شناسایی شوند. در استانی 4 ملی‌پوش داشته باشیم، ولی هیچ کسی عِرقی روی قهرمانان نداشته باشد، کار بزرگی نکردیم. ناگزیریم در کشتی هزینه کنیم. به همین علت است که می‌گویم اگر اگر نتوانم منابع مالی مناسب برای کشتی جذب کنم، در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

 

انتهای پیام/