شهر خبر

کاهش سن فوتی ها و مبتلایان کروناویروس در این استان

کاهش سن فوتی ها و مبتلایان کروناویروس در این استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و شصت و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اعلام کرد: آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در سنین پایین به ویژه جوانان استان افزایش یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «مهرزاد لطفی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع)، هشدار داد: متاسفانه شاهد رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی جوانان و نوجوانان هستیم که این موضوع موجب افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در افراد با سن پایین شده و فاصله بین بستری تا مرگ افراد، به میزان بسیار پایین رسیده است.

وی با این هشدار که شدت بیماری افزایش یافته و افراد درگیر با کرونا نیز دیر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) مراجعه می کنند، از مردم خواست تا در صورت داشتن هر گونه علایم، حتما به نزدیکترین مرکز درمانی معرفی شده از سوی مجموعه سلامت مراجعه نمایند.

تاکید رییس دانشگاه بر بروزرسانی و سرعت بخشیدن روند پاسخدهی مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس برای تصمیم گیری های مهم ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه در راستای تشخیص و درمان به هنگام بیماران از دیگر محورهای این نشست بود.

او با تاکید بر حساسیت بیشتر مسوولان در این شرایط بحرانی، از تمامی کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا به ویژه دستیاران، دانشجویان و کارکنان درگیر با کرونا و همچنین کارکنان مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس برای تلاش شبانه روزی در این بحران قدردانی کرد.

دکتر لطفی با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش بیش از حد انتظار مراجعان، از افزایش موارد لیست انتظار در بخش های کووید و مبتلایان به ویژه جوانان و نوجوانان خبر داد و افزود: راه اندازی بیمارستان پشتیبان ۲ نیز در اولویت دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن جوانان مبتلا به کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد نیز پرداختند.

نمایندگان دستیاران و دانشجویان بالینی فعال در بخش های کووید۱۹ در بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز نیز دیگر اعضای این نشست بودند که ضمن ارایه گزارشی از خدمات درمانی انجام شده به بیماران، درباره مطالبات دستیاران و دانشجویان بالینی نیز، مواردی عنوان کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سیصد و شصت و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، بیست و هفتم تیر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.