شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

در ادامه سیل ویران کننده؛

گسترش سیل به مناطق شرقی آلمان/مرکل از مناطق سیل زده بازدید می کند

گسترش سیل به مناطق شرقی آلمان/مرکل از مناطق سیل زده بازدید می کند

سیل ویران کننده در آلمان کشته ها و خسارات بسیار بر جای گذاشته و در حال گسترش به ایالات شرقی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، همزمان با سیل شدید در آلمان و خساراتی که بر جای گذاشته شده است، نیروهای امدادی در غرب آلمان در روز شنبه و یکشنبه عملیات های نجات گسترده ای را آغاز کرده اند. سیل در غرب آلمان تاکنون دست کم ۱۵۰ تن کشته بر جای گذاشته است که این تعداد شامل ۱۱۰ تن در ایالت «راینلند-فالتس» و ۴۳ نفر در ایالت همسایه یعنی «نوردراین-وستفالن» می شود.

دیدار رئیس جمهور آلمان از مناطق سیل زده

«فرانک-والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان به همراه «آرمین لاشت» فرماندار ایالت نوردراین-وستفالن و رهبر حزب حاکم دموکرات مسیحی این کشور از مناطق سیل زده بازدید کردند.

اشتاین مایر در جریان دیدارش از شهر «ارفشتات» که از سیل آسیب فراوان دیده است، گفت: ما با آنهایی که دوستان، بستگان و خانواده هایشان را از دست داده اند ابراز همدردی می کنیم. تقدیر شما قلب ما را شکسته است.

لاشت نیز به قربانیان آسیب دیده از سیلی که وی «فاجعه کشور» خواند قول کمک های فوری داد.

همزمان با دیدار اشتاین مایر و لاشت از مناطق سیل زده، انتشار و همرسانی ویدئویی از لاشت در فضای مجازی باعث خشم گسترده کاربران شد و وی مجبور شد که عذرخواهی کند. لاشت در این ویدئو در حالی که اشتاین مایر مشغول ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل است، در حال خندیدن دیده می شود. لاشت که نامزد پست صدر اعظمی در آلمان است، امیدوار است در انتخابات پاییز امسال به این منصب دست یابد.

گسترش سیل به شرق آلمان و اتریش

علاوه بر غرب آلمان، سیل به مناطقی از شرق آلمان و همچنین به اتریش گسترش یافته است. بارش شدید باران باعث وقوع سیل در بخش هایی از منطقه ای توریستی در جنوب شرق ایالت «درسدن» شده است. شهرهای متعددی در ایالت «زاکسن» در جنوب شرقی این کشور از سیل آسیب دیده اند. خط راه آهن بین آلمان و کشور چک در این منطقه به علت شرایط موجود به طور موقت از کار افتاده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قرار است به مناطق سیل زده سرکشی کند

مرکل قرار است بازدیدی از شهر سیل زده «شولد» در ایالت نوردراین-وستفالن امروز یکشنبه داشته باشد. بازدید وی از مناطقی که به شدت از سیل آسیب دیده اند به خاطر سفر مرکل به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به تعویق افتاده بود.