شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه#نتایج#دانشمندان

نگاهی به فعالیت روزمره فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی

نگاهی به فعالیت روزمره فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی روزانه به انجام فعالیت و آزمایش‌های مختلفی می‌پردازند که نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی درک دانشمندان در زمینه‌های مختلف را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری از فضانوردان خود در حال انجام فعالیت‌های مختلف منتشر کرد.

در این تصویر فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن-۶۵"(Expedition ۶۵) به نام‌های(از سمت چپ) "آکی‌هیکو هوشیده"(Akihiko Hoshide) و "شین کیمبرو"(Shane Kimbrough) در یک رویداد مجازی در داخل ماژول آزمایشگاه کلمبوس ایستگاه فضایی بین‌المللی، با دانش آموزان دبستانی در شهر نیویورک صحبت کردند.

ارتباط مستقیم کودکان با فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی تجربه‌ای بی‌نظیر و شگفت انگیز برای آنها خواهد بود و به منظور افزایش یادگیری، عملکرد و علاقه دانش‌آموزان به علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات انجام می‌شود. فضانوردانی که در فضا در آزمایشگاه مداری زندگی می‌کنند، ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق ماهواره‌های ردیابی و بازپخش داده‌ها با مرکز کنترل ماموریت ناسا در هوستون ارتباط برقرار می‌کنند.

ماهواره‌ ردیابی و بازپخش داده‌ها گونه‌ای از ماهواره‌های مخابراتی هستند و بخشی از سامانه ماهواره‌ای ردیابی و بازپخش داده‌ها(TDRSS) به‌شمار می‌رود که توسط ناسا و دیگر آژانس‌های دولتی ایالات متحده آمریکا برای ارتباطات و تشکیل پلتفرم‌های کاربری مستقل مانند ماهواره‌ها، بالن‌ها، فضاپیماها و ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تصویر دیگر دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی به نام‌های "مگان مک آرتور"(Megan McArthur) و "آکی‌هیکو هوشیده" قابل مشاهده هستند.

در تصویر دیگر فضانوردان ماموریت اکسپدیشن-۶۵ در حال استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای انجام آزمایشات علمی و عملیات نگهداری در داخل ایستگاه فضایی هستند. در عکس اول مگان مک آرتور مهندس پرواز این ماموریت در حالیکه هدست "Sidekick" را بر روی چشمان خود قرار داده است در حال انجام آزمایش با استفاده از واقعیت افزوده است. در عکس دوم نیز آکی‌هیکو هوشیده فرمانده این ماموریت عینک واقعیت مجازی را بر روی چشمان خود قرار داده و برای انجام مطالعه درک زمان، روی یک توپک کلیک می‌کند.

انتهای پیام