شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#سیستان#سیستان و بلوچستان

آمادگی ارتش برای اعزام ۲۰۰ نفر از کادر درمانی به سیستان و بلوچستان

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در تشریح خدمات این نیرو به استان سیستان و بلوچستان، از اختصاص پنج مخزن اکسیژن، ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا به حوزه درمان اشاره کرد و از آمادگی نزاجا برای اعزام ۲۰۰ نفر از کادر درمانی به سیستان و بلوچستان خبر داد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی با اشاره به آخرین اقدامات این نیرو برای مبارزه با کرونا و کم‌آبی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا و گسترش دلتا در سیستان و بلوچستان به دستور فرماندهی کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری به عنوان فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در این استان معرفی شدند. در این زمینه علاوه بر خدماتی که در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) انجام می‌شد، ۱۵ تیرماه بلافاصله وارد استان سیستان و بلوچستان شدیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش افزود: در همین راستا ستاد بحران استان در تیپ ۱۸۸ زرهی لشکر ۸۸ سیستان و بلوچستان با حضور معاون استاندار و مدیر بحران و رییس دانشگاه و مسئولان نظامی منطقه تشکیل و مشکلات احصا شد.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل، افتتاح نشدن بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی الحاقی در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان به دلیل کمبود کادر درمانی بود که برای برطرف کردن این مشکل ۶ تیم ۵۰ نفره برای راه اندازی بیمارستان آماده شد که در مرحله اول ۵۰ نفر کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، پیراپزشک و متخصص وارد بیمارستان شدند.

موذنی از سفارش ۵ مخزن اکسیژن برای شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یک مخزن ۳۰ تنی اکسیژن برای بیمارستان پیامبر اعظم (ص) زاهدان، یک مخزن ۲۵ تنی برای بیمارستان بوعلی زاهدان، یک مخزن ۲۵ تنی برای بیمارستان خاتم (ص) زاهدان، یک مخزن ۱۰ تنی برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش و یک مخزن ۱۰ تنی برای بیمارستان رازی سراوان تامین شد که این مخازن روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه تحویل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شد.

وی افزود: علاوه بر این مقادیر زیادی ماسک، گان، دست‌کش و مواد ضدعفونی به دانشگاه اهدا شد. صد هزار تست تشخیص کرونا وارد استان کردیم و علاوه بر اینکه خودمان در غربالگری استفاده کردیم به دانشگاه هم تحویل دادیم.
 

وی با اشاره به اجرای مردم‌یاری و غربالگری در روستا‌های کم برخوردار گفت: در این راستا به طور روزانه، روستا‌ها مشخص شدند و در جلساتی با معتمدین محله کار را پیش بردیم به طوری که هر مرحله تقریباً بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ خانه را غربالگری، بیماریابی کردیم و علاوه بر توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی، آموزش‌های لازم به مردم ارائه شد.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: همچنین روز جمعه بیست و پنجم تیرماه کمک‌های معیشتی شامل برنج، روغن و ماکارونی در حومه شهر زاهدان توزیع کردیم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نیروی زمینی ارتش آماده هستند تا براساس نیاز به کادر درمانی قبلی اضافه شوند، بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی تنفسی ظرف ۴ تا ۵ روز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به صورت کاملاً استاندارد با یک توان بسیار بالا با تمام تجهیزات ساخته شد و روز پنجشنبه افتتاح شد.

موذنی تأکید کرد: در واقع در یک اقدام بی سابقه، یک بیمارستان کاملا مجهز با سازه ثابت ظرف ۴ تا ۵ روز از صفر تا صد ساخته، تجهیز و آماده پذیرش بیمار شد. این برنامه را برای احداث بیمارستان در خاش و در زابل هم داریم که براساس نیاز تخت‌های بیمارستانی این کار هم عملیاتی خواهیم کرد.

رییس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: تمام قول‌هایی که فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در این استان داده بود عملیاتی شد. به لطف خدا با اقدامات موثر کادر بهداشت و درمان از جمله کادر درمان نیروی زمینی ارتش میزان مراجعه کننده و بیماری در استان رو به کاهش است. باز هم تا آخرین لحظه که نیاز باشد خودمان و نیرو‌های درمانی و تجهیزات در سیستان و بلوچستان خواهیم ماند.

وی اظهار داشت: امیدواریم تمام اقداماتی که نیروی زمینی ارتش انجام می‌دهد مورد رضایت خداوند و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و نشانه بارز شعار ارتش فداری ملت باشد. همانطور که رهبری فرمودند؛ ارتش به خوبی نشان داده است أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ است و امیدواریم که بتوانیم این شعار و این آیه شریفه را به منصه ظهور برسانیم.
 

 

انتهای پیام/