«منصور حقیقت پور»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با اولویت ها و چالش های دولت سیزدهم در ابتدای کار و لزوم رسیدگی به آنها بیش از هر موضوع دیگر، اظهار کرد: ما در بحث داخلی و خارجی چند موضوع اساسی داریم که امیدوارم دولت سیزدهم که از بحث ظرفیت ملی استفاده می کند بتواند این چالش ها را حل کند. اولین موضوع بحث اقتصادی کشور است؛ امروز اقتصاد کشور دارای چالش هایی است که حتما راهکارهای علمی دارد و تا به امروز ورود اساسی بر حل این مسائل نشده است.

او افزود: من احساس می کنم آقای رییسی باید تلاش کند تا اقتصاد را کارآمد کند تا مردم بتوانند بر این اقتصاد اطمینان کنند و سرمایه های خودشان را عرضه کنند و در بحث توسعه سرمایه گذاری، دخالت کنند. مساله دوم تورمی است که فشاری مضاعف بر طبقات محروم وارد می کند بحث معاش و مسکن و آتیه و آموزش و... مطرح است. اگر مردم بخواهند فرزندانشان در شرایط خوبی تحصیل کنند باید بخش قابل توجهی از درآمد ماهیانه خود را به این منظور اختصاص بدهند. توسعه روابط اقتصادی خوب با همسایگان و بهره گیری اساسی از این ظرفیت باید مدنظر باشد کشورهایی از راه دور می آیند و همه این ظرفیت را در اختیار می‌گیرند ولی ما در همسایگی این امکان را نداریم که این کار را انجام بدهیم.

حقیقت پور تاکید کرد: باید در دوره آقای رییسی حتما کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب فعال شود که هم توسعه اقتصاد کشور را در پی دارد و هم می تواند در آمدی را نصیب کشور کند. در بخش روابط خارجی تعیین تکلیف مذاکرات نیمه تمام برجام برای آقای رییسی مورد توجه خواهد بود. روابط اقتصادی و سیاسی ما در سطح دنیا باید به وضعیت مشخص و معینی برسد و تصمیم گیری شود؛ توسعه روابط با کشورهای پیرامونی و توسعه ارتباط با مناطق مقاومتی مثل سوریه و لبنان می تواند در اولویت قرار بگیرد. در سیاست خارجی باید همکاری خوبی با همپیمانانمان در منطقه داشته باشیم ما باید حتما عضو موثری در شانگهای باشیم و بتوانیم روابط سیاسی و اقتصادی خود را با روسیه و چین و هند، توسعه بدهیم.

این چهره اصولگرا با اشاره به فرضیه اینکه رئیسی بسیار راحت تر از روحانی برای وزرای خود از مجلس رای اعتماد می گیرد، اضافه کرد: من امیدوارم دوستان عزیز ما در مجلس توجه کنند که علی رغم اینکه دولت مطبوع خودشان بر سر کار آمده است اما باید همه قواعد دموکراسی رعایت شود. بحث کارآمدی مدیریتی موضوعی است که در این مدت باقیمانده آقای رییسی باید به آن بپردازد. امروز برای ما قابل قبول نیست که وزارتخانه عریض و طویل صمت و کشاورزی داشته باشیم ولی مرغ و تخم مرغ ما در داخل این مملکت تنظیم نشود این بسیار بد است. ما انتظار داریم مجموعه‌ همکاران آقای رییسی بتوانند فکری اساسی برای بحران ناکارآمدی داشته باشند و تحولی مدیریتی در کشور ایجاد کنند.

او با اشاره به عملکرد چراغ خاموش رئیسی در چینش کابینه گفت: چینش کابینه از اختیارات رییس جمهور است برخی از عزیزان آشکارا مطرح و نظرخواهی می کردند باید اجازه بدهیم دولت کار خود را انجام بدهد چه چراغ خاموش و چه روشن و واضح، مساله ما کارآمدی است. باید وزرای ضد فساد و کارامد و دونده و پاک دامن بیاورند حال به هر ترتیبی بروند و عمل کنند مختار هستند، خواه این روش پروژکتوری باشد خواه چراغ خاموش. 7