شهر خبر

تشکیل شورای اجرایی تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت

تشکیل شورای اجرایی تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از تشکیل شورای اجرایی تفاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و وزارت بهداشت خبر داد و به تشریح موضوعات مطرح شده در جلسات کارگروه‌های مختلف این شورا پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه این سازمان اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین «سازمان اوقاف و امور خیریه» و «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» شورای اجرایی این تفاهم‌نامه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: این جلسات با حضور مسئولان و معاونین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای احقاق حق موقوفات و همچنین مطالبات موقوفات در حال برگزاری است؛ تاکنون سه جلسه با موضوعات مختلف برگزار شده است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص موضوعات مطرح شده در جلسات شورای اجرایی تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از موضوعات مطرح شده، مطالبات موقوفات از وزارت بهداشت و درمان در مورد املاک وقفی است که نیت موقوفه برای دارو و درمان و حوزه سلامت نبوده اما به صورت اجاره در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ در اینجا این وزارتخانه باید اجاره املاک موقوفه را برای اجرای صحیح نیت واقف، پرداخت کند.

حجت‌الاسلام شرفخانی تبادل اطلاعات موقوفات درمانی را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسات شورای اجرایی تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت دانست و گفت: کارگروه مشترکی بین سازمان اوقاف و وزارت بهداشت برای صدور پروانه مراکز خدماتی موقوفه و تمدید مجوز این مراکز تشکیل شده که در این جلسات در خصوص نحوه این فعالیت، بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی تاکید کرد: احصای اطلاعات موقوفاتی که نیت درمانی دارند اما هنوز ساخته نشده‌اند و ضرورت دارد که با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خیرین برای احداث اقدام شود، از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در جلسات شورای اجرایی تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت است.


رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسات در خصوص تغییر تعرفه‌های درمانی مراکز درمانی خیریه و موقوفه نیز بحث و تبادل نظر می‌شود؛ امیدواریم که با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این اتفاق هر چه سریعتر به وقوع بپیوندد تا شاهد تعطیلی مراکز درمانی خیریه و موقوفه نباشیم.

انتهای پیام