شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار#دولت#پوشاک#قاچاق#مجموعه#منابع

سالانه نزدیک به ۲ میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود


سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیان اینکه بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۲ میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: این میزان پوشاک نه منابع گمرکی و نه ‌مالیاتی دارند و درآمدی به جیب مردم و دولت نمی‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد رئوف قادری اظهار کرد: نزدیک به یک سال و 6 ماه رکود تحمیلی بر فعالیت‌های اقتصادی از جمله نمایشگاه‌ها به دلیل بحران کرونا، سایه انداخته است.

وی ادامه داد: امیدواریم زمینه فعالیت‌های اقتصادی و نمایشگاهی در کشور فراهم شود که البته این مهم، نیاز به حمایت‌های دولت و بخش خصوصی دارد.

به گفته مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در طول یک سال و نیم‌ گذشته زیان‌های مادی و معنوی سنگینی به فعالان اقتصادی کشور اعم از تولیدکنندگان، صنعتگران و حتی مصرف‌کنندگان وارد شده است. امروز اما مسیری را طی می‌کنیم که شاید بخشی از زیان‌های ناشی از رکود جبران شود.

وی با اشاره به نمایشگاه پوشاک، گفت: همت و اراده همگی بر این است که در این نمایشگاه اتفاق جدیدی رخ دهد که همان حضور صنف و صنعت در کنار هم است. از طرف دیگر نمی‌توان نسبت به این حوزه بی‌تفاوت بود؛ چرا که حوزه پوشاک فقط یک‌ حوزه اقتصادی در کشور ما نیست و تعریف جدید در حوزه فرهنگی هم برای آن می‌شود در واقع پوشاک، معرف فرهنگ، تاریخ، تمدن و نگاه‌های مردم به مسائل سیاسی و اجتماعی است.

قادری با اشاره به وظیفه همه مسئولان در حوزه پوشاک، افزود: کار مهم همه مسئولان در حوزه پوشاک ضمن حفظ این ارزش‌های فرهنگی، توسعه در حوزه اقتصادی و صادراتی آن است که نیازمند حمایت‌های جدی دولت در زمینه صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار، سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: این میزان پوشاک نه منابع گمرکی و نه ‌مالیاتی دارند و درآمدی به جیب مردم و دولت نمی‌رود.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: نمایشگاه شهر آفتاب این آمادگی را دارد تا از صنعت و اصناف حمایت کند. همانطور که در مهر امسال میزبان برگزاری نخستین رویداد پوشاک، مد و ‌تکنولوژی است که صنعت و صنف را در کنار هم قرار می‌دهد.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) از 20 تا 23 مهر سال 1400 در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود و مقرر شده در این نمایشگاه کالایی فروخته نشود.

انتهای پیام/