شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قرآن و عترت#وزارت#فرهنگ#فرهنگ و ارشاد

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی به بخش قرآن و عترت

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی به بخش قرآن و عترت

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به بخش قرآنی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عبدالهادی فقهی زاده در نشست مشترک با مدیران موسسات قرآنی مساله بیمه فعالان قرآنی و یکپارچه سازی فعالیت های قرآنی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه ما به دنبال تقویت بیشتر موسسات قرآنی هستیم و معتقدیم با همدلی و هم افزایی می توان مشکلات موسسات قرآنی کشور را کاهش داد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از یکپارچگی و انسجام بیش از پیش موسسات قرآنی مردم نهاد خوشحالیم و تلاش کردیم که در این زمینه نقشی امیدآفرین در جهت حفظ و تقویت مجموعه‌های فعالیت های مردم نهاد قرآنی ایفا کنیم. با برنامه ریزی صحیح و شفاف می توان به رویکرد مطلوب در حوزه تعامل مثبت با یکدیگر دست پیدا کرد و بر اساس مفاهمه قانونی بر مشکلات فائق آمد.

فقهی زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده برای موسسات قرآنی کشور گفت: همانطور که شاهد بودیم در گام اول بحمدالله با پیگیری های مستمر معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با عنوان تسهیلات به موسسات قرآنی پرداخت شد و در تلاشیم تا با افزایش اعتبارات و تسهیلات، در گام دوم شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت های اثرگذار موسسات قرآنی کشور باشیم.

وی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین بار در سال‌های دولت دوازدهم توانستیم ۲۰۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد بگیریم و همچنین ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای موسسات قرآنی جذب شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود همه اتفاق ها به ویژه شیوع ویروس کرونا و بدنبال آن تعطیلی مراکز و موسسات قرآنی، می توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مردمی شاهد راه‌اندازی یک نهضت ملی برای وارد کردن قرآن در شئون زندگی مردم باشیم.

فقهی‌زاده با بیان اینکه سهمیه فعالان قرآنی بالاترین سهمیه صندوق فرهنگ و هنر بوده است افزود: سعی ما بر این است که امسال این عدد با وجود افزایش ۲ برابری هزینه‌ها به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام