شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدیمی#فلسطین#قدس

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛

ایستهای بازرسی در بخش قدیمی قدس/ ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی

ایستهای بازرسی در بخش قدیمی قدس/ ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی و ایجاد ایستهای بازرسی در بخش قدیمی قدس از تازه ترین اخبار مربوط به فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز در ادامه اقدامات تحریک آمیز و تجاوزکارانه خود به مسجدالاقصی یورش بردند و پس از ضرب و شتم محافظان مسجدالاقصی و تخلیه منطقه باب الاسباط، نمازگزاران فلسطینی را تحت محاصره قرار دادند.

نظامیان صهیونیست در تمامی بخش های قدیمی قدس مستقر شده اند و با شلیک گاز اشک آور مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی می شوند.

صهیونیستها پیش از این اعلام کرده بودند امروز یکشنبه در سالروز آنچه «تخریب هیکل» می نامند قصد دارند وارد مسجدالاقصی شوند. این در حالی است که از صبح امروز صهیونیستها هجوم به مسجدالاقصی را آغاز کرده اند.

فراخوان برای مقابله با این اقدامات امسال با ابتکار جنبش حماس آغاز شده است. حماس از شهروندان فلسطینی خواسته است که روز عرفه روز راهپیمایی برای مسجدالاقصی باشد.

۱۰:۲۶ ایجاد ایست بازرسی در منطقه باب العمود

نظامیان صهیونیست در منطقه باب العمود در بخش قدیمی قدس، ایستهای بازرسی ایجاد کرده اند.

۱۰:۰۳ ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی در مصلی القبلی

صهیونیستها با ورود به مصلی القبلی، نمازگزاران فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. گفته می شود نظامیان صهیونیست علاوه بر شلیک گاز اشک آور از گلوله های پلاستیکی استفاده می کنند تا مقدمه ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی را فراهم کنند.

۸:۰۰ هشدار گروههای مقاومت به رژیم صهیونیستی

گروههای مقاومت فلسطین در نوارغزه نسبت به هر گونه تعرض صهیونیستها به مسجدالاقصی هشدار دادند. گروههای فلسطینی اعلام کردند که در برابر تعرض صهیونیستها به مسجدالاقصی سکوت نخواهند کرد.

در این پیام آمده است که هر گونه تعرض به مسجدالاقصی یا برپایی تحصن در محوطه یا صحن های مسجدالاقصی موجب به آتش کشیدن منطقه و ورود به دور جدید درگیریها خواهد شد. گروههای فلسطینی در ادامه تاکید کردند که مقاومت برای دفاع از قدس و مقدسات آن هر لحظه امکان دارد دست به سلاح شود.