شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#مجلس شورای اسلامی

مشکلات برق صنعت با اختصاص برق شبانه تا حدودی برطرف شد


مشکلات برق صنعت با اختصاص برق شبانه تا حدودی برطرف شد

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید می‌کند که با قانون‌گذاری درست می‌توان زیرساخت تولید برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس  در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 تیرماه) قوه مقننه و  در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص خاموشی‌ها و مانع‌زدایی از صنعت برق، گفت: موضوع خشکسالی و عدم بارندگی در کل منطقه و جهان وجود دارد، این مشکل در برخی استان‌ها کمی بیشتر و در برخی دیگر کمتر است. برای حل این مشکل باید همه دست به دست دهیم تا حل و فصل شود.

وی ادامه داد: با تصمیمات گرفته شده درباره قطع برق صنعت، مشکل برق در بخش خانگی حل شد اما در حوزه صنعت با قطع برق، مشکلاتی در تولید سیمان و میلگرد ایجاد کرد که با تدبیر و اختصاص برق شبانه، آن مشکلات تا حدودی برطرف شد.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: باید به سمت سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری درست برویم، قوانینی که بتواند زیرساخت‌های کشور در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را احیاء کند، در این مسیر باید بر زیرساخت، انتقال و مدیریت پرت برق توجه کنیم، مجلس با تصمیم گیری در بودجه سال 1400 که در 40 سال اخیر بی نظیر بود، ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در صنعت ها، عدالت در مصرف برق و قیمت گذاری و هدایت درآمد به سمت سرمایه‌گذاری درحوزه برق را رقم زد.

قالیباف گفت: باید بپذیریم در برخی استان‌ها فشارها بیشتر است، دولت هم تدبیر می کند و پیگیری هم در این خصوص شد. در استان خوزستان نیز در آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از 150 مترمکعب آب در ثانیه از سد کرخه و دز برای حل مشکل کشاورزی و منطقه هور رها می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ان شاالله با برنامه‌ریزی و  سیاست‌گذاری دقیق تر در زیرساخت‌ها، مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/