شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

مرحله سخت عراق و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی


مرحله سخت عراق و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی

معاون رئیس پارلمان عراق با اشاره به اینکه این کشور مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد بر لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق با اشاره به فعال کردن تلاش‌های اطلاعاتی در بغداد و دیگر استان‌های این کشور، تاکید کرد که عراق مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد.

وی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با ملت عراق و فرماندهان و نیروهای امنیتی این کشور به مناسبت کشته شدن چهار نفر از نیروهای ارتش عراق در حمله داعش، گفت: ما در عین تسلیت به خانواده‌های این کشته شدگان، مجددا بر لزوم وحدت تلاش همه تشکیلات امنیتی علیه داعش تاکید می‌کنیم.

الکعبی افزود: باید که فرصت اقدامات تروریستی از داعشی‌ها گرفته شود. اینکه داعشی‌ها هرازگاهی دست به حملاتی در مناطق مختلف عراق می‌زنند گواه بر ناتوانی و عجز آنها و نشانی بر پایان آنهاست.

معاون اول رئیس پارلمان عراق از نیروهای امنیتی خواست که نهایت هوشیاری و احتیاط را در برابر طرح‌های دشمنان عراق داشته باشند.

وی بر ضرورت فعال کردن اقدامات اطلاعاتی در بغداد و دیگر استان‌ها و تامین مرزهای مشترک با کشورهای همسایه تاکید کرد.

الکعبی تاکید کرد: کشور مرحله سختی را پشت سر می‌گذراد و برخی به دنبال سوق دادن کشور به سوی ویرانی هستند. آنها گاهی در راستای فتنه افکنی و گاهی هم به دنبال شایعه‌پراکنی وشعله ور کردن نزاع‌ها، حرکت می‌کنند؛ اما ملت عراق به دنیا ثابت کرد که توان درهم شکستن هر توطئه‌ای که وحدت و تمامیت ارضی آنرا هدف قرار دهد را داراست.

کشته شدن چهار نظامی عراقی در کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که داعش به یک مرکز وابسته به ارتش عراق در استان کرکوک حمله کرده است.

این منبع بیان کرد: در این حمله 4 نظامی کشته شدند.

همچنین یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن یک نظامی عراقی و زخمی شدن یک نظامی دیگر در حمله داعش به منطقه‌ای در نزدیک «المقدادیه» در استان دیالی خبر داد.

این منبع اعلام کرد: تروریست‌های داعش به یک مرکز ایست بازرسی در منطقه «الخمس جسور» در نزدیکی المقدادیه در 40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه حمله کردند که بر اثر آن یک نظامی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.

انتهای پیام/