شهر خبر

قالیباف در صحن مجلس:

باید در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شود

باید در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به سمت سرمایه گذاری درست در بخش برق و انرژی های تجدیدپذیر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه نقطه نظرات نمایندگان در مورد خاموشی های اخیر، گفت: مسئله خشکسالی و کاهش بارندگی نه تنها در کشور ما بلکه در منطقه و سطح جهان وجود دارد. در برخی از استان های کشور ما خشکسالی بیشتر و در برخی نقاط کمتر است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه با تصمیماتی که اتخاذ شد، مشکلات برق خانگی در ماجرای قطعی برق حل شده است، افزود: برق بخشی از صنعت، قطع شد و به سمت بخش خانگی آمد که البته با مشکلاتی در بخش سیمان و میلگرد پیدا کردیم که با دادن برق شبانه به این بخش ها این مشکلات هم حل و فصل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به سمت سرمایه گذاری درست و قوانینی برویم که زیرساخت های کشور به ویژه در بخش برق و انرژی های تجدیدپذیر تقویت شود.

قالیباف یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۰ تصمیم خوبی در حوزه برق، عدالت در مصرف برق و قیمت گذاری و سرمایه گذاری در این بخش اتخاذ شد که اگر به آن سمت حرکت کنیم حتماً مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: البته نارسایی هایی در این زمینه وجود دارد و در برخی از استان ها این مشکل و فشار بیشتر است اما دولت در حال تدبیر و پیگیری برای رفع این مشکل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رها کردن ۱۵۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد کرخه و دز در دستور کار قرار گرفت تا مشکل بخش کشاورزی و همچنین هور حل شود و امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق در زیرساخت های کشور تمام این شمکلات حل و فصل شود.