شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس مجلس

قالیباف: نظارت بر اقدامات در قبال خاموشی‌ها خواسته به‌حق مردم است

قالیباف نمایه

رئیس مجلس گفت: نظارت بر استمرار فعالیت‌ها در قبال خاموشی‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته بحق مردم است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر آنکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطه برخی اقدامات فوری و البته اهتمام مسئولان اجرایی در این زمینه مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه‌مدت کاهش داشته است.

وی افزود: ضمن تشکر از اقدامات اثربخش اعضای کمیسیون انرژی و همچنین تلاش‌های اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و صنایع و معادن تاکید می‌کنم که نظارت بر استمرار این فعالیت‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته بحق مردم است.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم به ذکر است که هر چند بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است و این راضی شدن به تسکین مقعطی خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه برای حل ریشه‌ای مشکل کمبود عرضه برق به خصوص بحث رانت‌خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: موضوع دیگر بحث مدیریت کرونا و به خصوص برنامه‌ریزی دقیق و شفاف برای واکسیناسیون گروه‌های سنی و شغلی مختلف است. در هفته‌های اخیر شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور علاوه بر زحمات مضاعفی که در دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد. رواج سویه‌های جدید این ویروس و افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن، لزوم تسریع در واکسیناوسین را بیش از گذشته مطرح کرده است.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفه نظارتی مجلس در مدیریت موج جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید، توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی به عمل آورده‌اند و بیش از این نیز با محوریت کمیسیون بهداشت و اهتمام مسئولان اجرایی اقدامات موثری برای بازگرداندن نظم و آرامش به مراکز تزریق واکسن انجام شده است تا از کرامت مردم عزیز ایران حفاظت و حراست شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد بهبود وضعیت واکسیناسیون به خصوص افزایش نظم مراکز تزریق واکسن بوده‌ایم و امیدواریم این وضعیت تداوم و بهبود یابد.

رئیس مجلس اظهار داشت: در این خصوص لازم به ذکر است که مسئولان اجرایی در هر سطحی باید به طور شفاف در باره روند واردات، تولید و تزریق واکسن آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارائه کنند و از بیان هر گونه اخبار و آمار غیرقطعی و اطلاعاتی برآمده از حدس‌های غیردقیق بپرهیزند تا مردم به اشتباه نیفتند.

وی افزود: بحران کمبود آب خوزستان و گلایه‌ها و شکایت‌های بحق مردم شریف آن استان موضوع مهم دیگری بود که برای رسیدگی به آن رئیس کمیسیون انرژی ماموریت یافت با نظارت میدانی از نزدیک ابعاد مسأله را بررسی کرده و موضوع را پیگیری کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: با همت نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون انرژی موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تامین آب پایین دست در دشت آزادگان، برای حل مشکل دامداران و کشاورزان، تامین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای دام و همچنین پرداخت خسارت‌های کشاورزان که پیش از این مورد تصویب قرار گرفته بود، به عنوان مهم‌ترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته که با همراهی و جدیت مدیران اجرایی کشور و استان منجر به نتایج موثری در کمتر شدن مشکلات مردم شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه امیدواریم با ادامه اقدامات، مشکل مردم به طور کامل رفع شود، اظهار داشت: همچنین لازم به ذکر است که پیگیری فوری رئیس دستگاه قضا برای حل مشکلات آب در استان خوزستان و رفع دغدغه‌های مردم از اقدامات مثبت و ارزشمند روزهای اخیر بود که نقش قابل توجهی در افزایش هماهنگی‌ها و بسیج ظرفیت‌های هر سه قوه برای حل مشکلات مردم داشت.

وی افزود: فعالیت‌ مهم دیگری که در روزهای اخیر در مجلس بی‌وقفه و به طور منظم در حال پیگیری است، موضوع حساس و تأثیر گذار تدوین برنامه هفتم توسعه است که با حضور نمایندگان، اساتید دانشگاه و جمع کثیری از متخصصان و مسئولان در حال برگزاری است. هدف مجلس یازدهم آن است که برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ای دقیق، عملیاتی و قابل ارزیابی باشد که با تلاش‌های صورت‌گرفته ان‌شاءالله برنامه هفتم، برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌های قبلی خواهد بود و نقش موثری در هدایت مجموعه دستگاه‌های نظارتی، سیاست‌گذار و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران عزیز خواهد داشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: اقدامات مهم دیگری همچون بررسی لایحه مهم و ضروری رتبه‌بندی معلمان، پیگیری روند توزیع نهاده‌های دامی دپو شده، نظارت میدانی از استان‌ها، بررسی موانع و ایرادات قانون حمایت از معلولان، بررسی وضعیت اجرای سامانه املاک و اسکان و سایر اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده توسط نمایندگان در دو هفته اخیر بوده است.

رئیس مجلس اظهار داشت: در پایان ضروری می‌دانم در موضوع مهم لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار تاکید کنم و انتظار می‌رود دولت و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام به انجام رسانند و با تمام ظرفیت‌های خود مقدمات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل برعهده بگیرد.

منبع: فارس