به گزارش روسیا الیوم، این سازمان در گزارش خود به ۳۷۳۰ روز حبس "حسن مشیمع"، سیاسی بحرینی بدون محاسبه بازداشت‌های سابق وی اشاره کرد و به نقش پیشگام او در اعتراضات مسالمت آمیز در جریان بهار عربی در بحرین پرداخت.

در این گزارش آمده است که در حوزه نقض حقوق بشر آن چنان توجهی به بحرین نشده است اما وضعیت اسف بار حقوق بشری توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

اقدام سابق بین المللی نقش بسزایی در آزادی بازداشتی‌های سیاسی مثل "نبیل رجب" و "نجاح یوسف" داشت  اما این آزادی شامل حال مشیمع ۷۳ ساله نشد که به دلیل مشارکتش در اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۱ با هدف درخواست برقراری دموکراسی بازداشت شد. وی رهبر مخالفان بحرین و یکی از بارزترین خواستاران احترام به حقوق بشر است.

مقامات بحرین او را در سال ۱۹۹۵ در پی اعتراضات مسالمت آمیز بازداشت کردند و پس از آن هم بارها به زندان افتاد و پنج سال را در زندان سپری کرد.

مشیمع در سال ۲۰۰۲ به عنوان دبیرکل جمعیت الوفاق و در سال ۲۰۰۵ به عنوان دبیرکل جنبش الحق که مدافع آزادی ها و حقوق بشر و یکی از بارزترین گروه مخالفان است، انتخاب شد.

پس از آغاز تظاهرات مردمی در چارچوب بهار عربی که خواستار آزادی و دموکراسی بودند، مشیمع مجددا بازداشت و به حبس ابد محکوم شد.

اقدامات و اعمال فشارها برای آزادی مشیمع قوت گرفته و چندین سازمان از جمله سازمان "آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین یک وبسایت تعریف کرده و در آن تحولات پرونده این بازداشتی را پیگیری و از آزادی مجدد او دفاع می‌کنند.

این مرد مهمترین زندانی سیاسی جهان در بحرین است/عکس