شهرخبر

این میوه بدن را سم زدایی می کند ،ضد سرطان و تقویت کننده قلب است

کدخبر: 426975
اقتصادنیوز : بامیه فواید زیادی به ویژه برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، بامیه منبع مهمی از آنتی اکسیدان‌هاست. دانه‌ها و صمغ آن حاوی انواع مختلفی از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ترکیبات فنلی، مشتقات فلاونوئید و کاتچین است.

بامیه احتمال ابتلا به بیماری در بدن و ایجاد آن از جمله چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و همچنین ممکن است به دفع سموم از بدن کمک کند.

بامیه حاوی لکتین است که به عنوان تست آزمایشگاهی برای درمان سلول‌های سرطانی پستان انسان مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در از بین بردن سلول‌های سرطانی انسان نقش دارد.

بامیه منبع عالی اسید فولیک است که دارای اثرات محافظتی در برابر خطر ابتلا به سرطان پستان است.

بامیه برای خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی مفید است، زیرا از بروز مشکلاتی در هنگام تشکیل جنین و به طور کلی در دوران بارداری جلوگیری می‌کند.

بامیه سطح قند خون و سطح چربی را کاهش می‌دهد. بامیه سرشار از فیبر پشتیبانی کننده قلب است، که می‌تواند سطح کلسترول مضر خون را کاهش دهد.

بامیه سرشار از "ویتامین K" است که نقشی اساسی در تشکیل و تقویت استخوان‌ها و لخته شدن خون دارد.

بامیه از یبوست جلوگیری کرده و سیستم گوارشی سالم را حفظ می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد هرچه فرد فیبر بیشتری بخورد احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می‌یابد. فیبر همچنین به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند.