امید سراجی کارشناس دوچرخه سواری، درباره آخرین وضعیت تنها نماینده ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: دوچرخه سواری ایران در چهار سال اخیر روزهای بسیار سختی را طی کرد. علاوه بر محدودیت های کرونایی که شامل همه رشته های ورزشی در کل دنیا می شد دوچرخه سواران ایران از تحریم های موجود نیز بسیار ضربه دیدند.

او اضافه کرد: ببینید دوچرخه سواری فقط یک رشته ورزشی نیست بلکه یک صنعت هم به شمار می رود. اینطور نیست که بگوییم امکانات آن فقط در جاده و پیست خلاصه می شود. باید دوچرخه مرغوب و سایر امکانات لازم را هم برای ملی پوشان فراهم کنیم اما متاسفانه همانطور که گفتم تحریم های اخیر به شدت روی این مسئله اثرگذار بود و به همین خاطر ما نتوانستیم نه سهمیه های بیشتری به دست بیاوریم و نه حتی تنها نماینده خودمان در المپیک را به خوبی آماده این مسابقات کنیم.

سراجی خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری ایران پتانسیل خوبی دارد ولی باید برای پیشرفت آن برنامه بلندمدت داشته باشیم. کشور مالزی هم در دوره ای حرفی برای گفتن نداشت اما از سال 2002 سرمایه گذاری کرد و حالا جزو بهترین های این رشته در آسیا به شمار می رود. برای رسیدن به جایگاه قابل تقدیر در این رشته باید اهداف بلند مدت داشته باشیم. آرمانی که با رفتن وزیر و رییس خللی در آن به وجود نیاید در این صورت شک نکنید در طول 10 سال آینده می توانیم شاهد رشد چشمگیری در این رشته باشیم.

او در پایان گفت: سعید صفرزاد تنها نماینده ما در توکیو است و قبل از هر چیز برای او آرزوی موفقیت دارم. رکابزن خوبی است ولی باید پذیرفت که کار سختی در پیش دارد. هیچ وقت نمی توان نتیجه را پیش بینی کرد اما آنچه مسلم است ما در المپیک هیچ وقت موفق نشدیم از خط پایان عبور کنیم. امیدوارم این تاریخ سازی توسط صفرزاده رخ بدهد و بتوانیم این اتفاق را در توکیو شاهد باشیم. 3