شهرخبر

ورزش هایی که خطر حمله قلبی را افزایش می دهد

ورزش برای سلامت بدن و همچنین قلب بسیار لازم و ضروری است، اما تمام صحبت ما در مورد خطر ورزش بیش از حد شدید و طاقت فرسا است.

صدآنلاین| اغلب به افراد گفته می شود که برای سالم بودن باید ورزش کنید زیرا ورزش منظم هم به سلامت بدن و هم به تقویت ذهن کمک می کند. البته که افراد از طرق مختلفی می توانند ورزش را وارد روتین زندگی خود کنند اما همه ورزش ها هم برای همه خوب نیستند. ورزشی که نادرست انجام شود و یا مناسب فرد نباشد ممکن است به بعضی از عضلات مانند ماهیچه قلب فشار وارد کند. بعضی از حرکات ورزشی نیز ممکن است خطر قلبی عروقی برای افراد داشته باشد.

فعالیت های ورزش مناسب و منظم باعث بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق و کنترل عوامل خطرزای بیماری های قلبی و عروقی همانند چربی خون, فشار خون بالا, دیابت و چاقی می شوند. حرکات ورزشی مناسب برای بیماران قلبی نسبت به افراد سالم و یا بیماران غیرقلبی تفاوت های عمده ای دارد. بیماری های قلبی تنوع گسترده ای دارند و از لحاظ علایم نیز از یک بیمار به بیمار دیگر شرایط متفاوت است پس طبیعی است که شما اگر مبتلا به بیماری قلبی هستید بهتر است قبل از اجرای حرکات ورزشی با پزشکتان مشورت کنید.

ورزش های خیلی شدید و خطر حمله قلبی
ورزشی که در انجام آن باید مراقب باشید و احتیاط را رعایت کنید تا دچار آسیب قلبی نشوید، ورزش دوی ماراتون و پرش از ارتفاع است. مطالعه ای در سال 2020 نشان می دهد که فعالیت فیزیکی شدید مانند دوی ماراتون یا پرش از ارتفاع ممکن است برای برخی خطرناک باشد. حدودا 300 مطالعه علمی در این زمینه خطر حمله قلبی یا دیگر مشکلات عروقی و مرگ را به دلیل این ورزش ها گزارش کرده است و یا این که تا یک الی دو ساعت بعد از آن قلب همچنان تحت فشار است.

خطر برای افراد سالم هم وجود دارد
هیچ کسی نباید ورزش بیش از حد سخت و شدید انجام دهد و فرقی ندارد که از نظر قلبی سالم باشد یا خیر. معمولا حمله قلبی در پرش از ارتفاع، 40 درصد در افرادی اتفاق می افتد که اولین بار است در این ورزش شرکت کرده اند.

افرادی که از قبل مشکلات قلبی یا بیماری زمینه ای داشته باشند، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند اما به این معنا نیست که افراد سالم مصنون هستند. حتی شاید در معرض خطر بیشتری باشند زیرا به نشانه های اطمینان از سلامت قلب بیشتر خطر می کنند.

اما ورزش را کنار نگذارید
ورزش برای سلامت بدن و همچنین قلب بسیار لازم و ضروری است. افرادی که در طول روز ورزش می کنند، نسبت به بقیه 50 درصد در معرض خطر کمتری برای حملات قلبی و مشکلات عروقی هستند اما تمام صحبت ما در مورد خطر ورزش بیش از حد شدید و طاقت فرسا است.

ورزش هم مانند دارو است و خطر اوردوز برایش وجود دارد پس همیشه زیاده روی در ورزش خوب نیست و باعث مشکلات قلبی می شود، دقیقا همان قدر که بی تحرکی برای بدن ضرر دارد.

 

 

صدآنلاین