شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرمانشاه

شهر کرمانشاه ۱۰۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به کمبود منابع آب شرب در شهر کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه یک هزار و ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد.

شهر کرمانشاه ۱۰۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد

 هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در جلسه مقابله با تنش آبی استان کرمانشاه اظهار کرد: میانگین سرانه مصرف آب در استان کرمانشاه ۲۳۵ لیتر در شبانه روز و ۳۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده که مسائلی مانند خشکسالی مشکلاتی برای تأمین آب شرب شهر کرمانشاه ایجاد کرده است.

وی افزود: شهر کرمانشاه یک هزار و ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود منابع آب شرب دارد که ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آن در هفته گذشته تأمین شده اما همچنان ۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به میزان آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه تصریح کرد: شهر کرمانشاه در پیک مصرف به ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر آب شرب نیاز دارد که در حال حاضر برای شهر بیش از یک میلیون نفری کرمانشاه چهار هزار لیتر آب تأمین می‌شود.

بازوند با اشاره به اجرای طرح ضربتی برای تأمین آب شرب شهر کرمانشاه بیان کرد: هم اکنون ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق چاه‌های دستگاه‌های مختلف برای نیاز مردم برداشت می‌شود.

وی با بیان راهکار اصلی تأمین آب شرب شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: راه حل اصلی تأمین آب شرب شهر کرمانشاه انتقال آب از سد گاوشان به کرمانشاه بوده که مسئولان آبفا استان کرمانشاه وعده دادند که این موضوع تا پایان تیر ماه محقق شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی درست نیست که از آب شرب تأمین شده برای شستن ماشین، حیاط و آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

بازوند اضافه کرد: در شرایط کمبود منابع آب شرب در شهر کرمانشاه رعایت الگو مصرف به جبران کم آبی کمک کرده و مانند موضوع کنترل مصرف برق در کم شدن خاموشی‌ها مؤثر است.

 

منبع: مهر