شهر خبر

افزایش ۴ تا ۲۰ میلیون تومانی این‌خودرو در بازار

کدخبر: 426918
اقتصاد نیوز : بازار خودرو در هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شد و مردم به سمت ثبت نام ایران خودرو برای فروش فوق العاده هایما S۷ پلاس روی آوردند. جاماندگان سود سهام عدالت هم پیگیر دریافتی خود هستند.

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از آن است که خودروهای ارزان قیمت موجود در بازار در هفته سوم تیر ماه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. در خانواده پراید مدل  ۱۱۱ از ۱۳۴ میلیون تومان در چهارشنبه هفته گذشته امروز به قیمت ۱۳۸ میلیون تومان رسیده است.خودروهای گروه پژو نیز در هفته سوم تیر ماه نوسانات قیمتی شدیدی را پشت سر گذاشتند؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ از ۲۶۷ میلیون تومان در این مدت به قیمت ۲۷۲ میلیون تومان صعود کرده است.  پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ نیز در این مدت ۲۰ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است. مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از ۸۷۵ میلیون تومان در هفته سوم تیر ماه به قیمت ۸۹۰ میلیون تومان رسیده است.در میان خودروهای گروه دنا نیز دنا معمولی نیز افزایش ۷ تا ۸ میلیون تومانی به چشم می خورد.

ثبت نام ایران خودرو برای فروش فوق العاده ایران خودرو هایما S۷ پلاس توربوشارژ اتوماتیک از پنجشنبه 24 تیرماه 1400 به مدت سه روز آغاز شده است. موعد تحویل فروش فوق العاده خودرو هایما S۷ پلاس توربوشارژ اتوماتیک 90 روزه خواهد بود. قیمت فروش فوق العاده ایران خودرو هایما S۷ پلاس توربوشارژ اتوماتیک 640 میلیون تومان اعلام شده است که موعد تحویل آن سه ماهه اعلام شده است.مردم  با پیگیری این‌خبر و  ثبت نام به دنبال خرید خودروی صفر کیلومتر و ارزان قیمت تر نسبت به بازار خودرو بودند.

دومین مرحله سود سهام عدالت، بعد از ماه ها جدال میان سازمان بورس و شرکت های سرمایه پذیر، بالاخره ۱۳ تیر این ماه به حساب مردم واریز شد.اما در این میان؛ بازهم سود پرداختی عده ای از مردم پرداخت نشد!مهدی نعمتی، مدیر روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، در پاسخ به این سوال که تکلیف سود سهام عدالت افرادی که تاکنون برای آن‌ها واریز نشده است، چه می‌شود؟ بیان کرد: سهامداران عدالت نگران نباشند، این سود‌ها با رفع مشکلاتی که سبب این عدم واریز شده است، برای افراد واریز می‌شود و این سود برای هر فرد واجد شرایط محفوظ است.

اظهارنامه مالیاتی همان طور که از نامش  پیداست، اظهارنامه است. دفترچه ای است که کارنامه عملکرد مالی شخص حقیقی یا حقوقی مشمول پرداخت مالیات را مشخض می کند و در آن، رویدادهای مالی به ترتیب وقوع، مستند بر مدارک و ادله قانونی، درج شده است.معاون اقتصادی رئیس جمهور از تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا یک ماه آینده خبر داد.محمد نهاوندیان با اشاره به شرایط قرمز کرونایی اکثر شهرها و استان‌ها و شیوع موج پنجم کرونا در کشور، گفت: طبق این تصمیم که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده، موعد مقرر در قانون نظام مالیات‌های مستقیم در مواد ۵۷, ۸۰, ۱۱۰, ۱۱۶ و ۱۲۶ تا یک ماه آینده، تمدید شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور، شرکت‌ها و مؤسسات که باید تا پایان تیرماه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم می‌کردند؛ دچار کندی و اختلال هستند و کارکنان آن‌ها با محدودیت در تردد مواجه شده‌اند.