حرفهای وزیر ورزش در بدرقه المپیکی ها

طبق برنامه ریزی قبلی و از ساعت 20 امروز قبل از اعزام اولین گروه ورزشکاران المپیکی به توکیو، مراسم بدرقه کاروان ایران در محل CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز شد. مسعود سلطانی ‌فر، وزیر ورزش و جوانان که در این مراسم حضور یافته در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط کاروان ایران در آستانه شروع بازی های المپیک صحبت کرد:

بیشترین تعداد سهمیه تاریخ را گرفته ایم

شمارش معکوس چند روزی است که شروع شده و انشالله تا چند روز دیگر مسابقات المپیک که آوردگاه زبده ترین و نخبه ترین ورزشکاران جهان است در توکیو آغاز خواهد شد. کاروان ایران در هفدهمین حضورش با بیشترین تعداد سهمیه در تاریخ در المپیک شرکت می کند. ما  16 دوره پیش از این در المپیک شرکت داشتیم که 8 دوره مربوط به قبل از انقلاب و 8 دور نیز مربوط به بعد از انقلاب است. امسال خوشبختانه با تدابیر و حمایت هایی که صورت گرفت بهترین اردوها، بهترین اعزام ها و بهترین مسابقات را داشتیم و موفق شدیم با کسب 68 سهمیه ای که 66 نفر اعزام خواهند شد، بیشترین تعداد سهمیه را بگیریم. برای اولین بار در دو رشته تیمی هم توانستیم سهمیه بگیریم.

امکانات مناسبی برای ورزشکاران فراهم شد

با توجه به مراحل مختلف آماده سازی که بوده امیدوارم ورزشکاران ما بتوانند با آمادگی کامل حضور پیدا کنند. همگرایی خوبی در دو سال گذشته در ارتباط با فراهم کردن امکانات مناسب برای ورزشکارانمان بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شد. همه با همدلی و همسویی انشالله همان طور که در دو سه سال گذشته کار را جلو بردیم ادامه می دهیم.

پرداخت کمک هزینه معیشتی به المپیکی ها

تلاش ما این بود که بتوانیم از هر جهت خیال ورزشکاران مان را راحت کنیم. سال گذشته که قرار بود المپیک برگزار شود ما تصمیم گرفتیم برای آنهایی که کسب سهمیه می کنند یک سال کمک هزینه معیشتی بکنیم؛ طی 12 ماه هر ماه به ورزشکاران 5 میلیون تومان دادیم و المپیک یک سال به تاخیر افتاد و ما 6 سال کمک هزینه مان را تمدید کردیم. در طول یکی دو هفته گذشته به غیر از یک اردو که امکانش نبود، ما به همراه آقای صالحی امیری در تمام اردوها حضور پیدا کردیم و با بچه ها صحبت کردیم. خوشبختانه رضایت عمومی برقرار بود.

هر کس اراده کرد نمی تواند به المپیک برود

یک پاداش 30 میلیون تومانی هم برای اینکه این ورزشکاران چندین سال عمر و آرامش و آسایش شان را گذاشته و سهمیه گرفته اند تعیین کردیم. مردم خوب ما بدانند که المپیک میعادگاه و آوردگاه بهترین های رشته های مختلف ورزشی است و این گونه نیست که هر کس اراده کرد به المپیک برود. مثلا در دنیا نزدیک به 200 کشور عضو FIVB هستند اما تنها 12 کشور که یکی هم ما هستیم به المپیک می روند، در بسکتبال هم این گونه است.

در اکثر رشته های انفرادی مثل کشتی، تکواندو و کاراته اگرچه در هر وزن و ماده چند صد نفر هستند ولی 16 نفر فقط می روند. در شمشیر بازی تیمی 8 قدرت برتر دنیا به المپیک می روند که یکی هم ما هستیم. قهرمانان ما تلاش ویژه ای داشتند. مجموعه ورزش کشور و رسانه های ورزشی همه باهم همدل بودیم. حتما دعای خیر مردم و لطف خدا هم شامل حال ورزشکاران خواهد شد تا بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.