شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه#پاسپورت#تظاهرات گسترده#کرونا

ادامه تظاهرات در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های کرونایی ماکرون


ادامه تظاهرات در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های کرونایی ماکرون

هزاران نفر روز شنبه با برپایی تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه نسبت به طرح و برنامه‌های ماکرون برای واکسیناسیون اجباری کرونا و ارائه پاسپورت بهداشتی برای ورود به اماکن عمومی اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس طرح پیشنهادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که قرار است از ماه آینده اجرا شود، کلیه افرادی که قصد ورود به رستوران ها، کافه ها سینماها را دارند، باید واکسن کرونا زده باشند یا آزمایش منفی پی سی آر خود را ارائه دهند.

 

بر اساس این گزارش هزاران نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور علیه طرح ماکرون در اجباری کردن واکسن کرونا و داشتن روادید بهداشتی تظاهرات کرده اند.

تظاهرات گسترده علاوه بر پاریس در شهرهای مارسی، لیل و لیون و بسیاری از شهرهای کوچکتر نیز برگزار شده است.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه در اظهاراتی گفت: واکسیناسیون تنها راه برای مقابله با ویروس کرونا است. من عدم تمایل برخی شهروندان برای تزریق واکسن را می شنوم ولی باید به هر قیمتی همه شهروندان مان را متقاعد کنیم که واکسن بزنند، این بهترین راه برای مقابله با این بحران بهداشت و سلامتی است.

تازه ترین نظرسنجی ایپسوس-سوپرا استریا نشان می دهد بیش از 60 درصد مردم فرانسه موافق اجباری شدن واکسن برای کادر بهداشت و درمان هستند.

نخست وزیر فرانسه افزود: گونه دلتای ویروس کرونا اینجاست، نباید این حقیقت را پنهان کنیم، این گونه جدید از ویروس بسیار سریعتر گسترش و شیوع پیدا می کند.

تاکنون حدود 55.1 درصد مردم فرانسه حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و حدود 44.2 درصد نیز به طور کامل واکسینه شده اند.

ماکرون دوشنبه گذشته از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن واکسیناسیون همه کارکنان بخش بهداشت و درمان اجباری خواهد شد و افرادی که قصد حضور در اماکن عمومی را دارند باید روادید و پاسپورت بهداشتی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/