شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#پاریس#فرانسه

تظاهرات در فرانسه علیه طرح کرونایی ماکرون +عکس

تظاهرات

هزاران شهروند فرانسوی در اعتراض به طرح دولت برای واکسیناسیون اجباری، بار دیگر وارد خیابان‌های پاریس شدند.

به گزارش مشرق، در پی تشدید محدودیت‌های کرونایی در فرانسه، شهروندان در پاریس تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، هزاران معترض با شرکت در این تظاهرات، به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعتراض کردند.

تظاهرات در فرانسه علیه طرح کرونایی ماکرون +عکس

روز چهارشنبه نیز هزاران نفر از مردم فرانسه که با تشدید محدودیت‌های کرونایی مخالفند، در اعتراض به طرح واکسیناسیون اجباری کرونا، در روز «باستیل» (جشن‌های ملی فرانسه) در شهر پاریس پایتخت فرانسه با نیروهای امنیتی بشدت درگیر شدند.

معترضان از تصمیم روز دوشنبه هفته گذشته رئیس‌جمهور فرانسه برای اجباری کردن واکسیناسیون برای تمامی کارکنان بخش‌ درمان و امداد و داشتن پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن عمومی ناراضی بودند.

تظاهرات در فرانسه علیه طرح کرونایی ماکرون +عکس

طبق ابلاغیه جدید فرانسه، افرادی که واکسن نزده‌اند، می‌بایست به عنوان مثال برای ورود به رستوران، نتیجه آزمایش منفی با خود همراه داشته باشد.

ماکرون دوشنبه شب هفته جاری در یک سخنرانی که از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، ضمن هشدار درباره شیوع ویروس دلتا در فرانسه، بر سیاست دولت خود در خصوص مقابله با کرونا تأکید کرد و اجباری شدن واکسیناسیون برای کارکنان بخش درمان و امداد و داشتن پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن عمومی ضروری است.

تظاهرات در فرانسه علیه طرح کرونایی ماکرون +عکس

رئیس‌جمهور فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) به کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

منبع: فارس