الشرق الاوسط گزارش داد، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر خطاب به مردم این کشور تاکید کرد: تعرض به امنیت ملی مصر خط قرمز است و نمی‌توانیم اجازه دهیم هیچ‌گونه تعرضی به امنیت ملی مصر صورت گیرد و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد به منابع ما نزدیک شود.

او در ادامه تاکید کرد که گزینه‌های متعددی برای حفاظت از کشور وجود دارند که آنها را با توجه به شرایط بررسی و ارزیابی می‌کنیم.

سیسی از سودان و اتیوپی نیز خواست به توافقی (قانونی و الزام‌آور) درباره سد النهضه دست یابند.

همچنین او با تاکید بر اینکه همواره راستگو، صمیمی، شریف، امانت‌دار و متعهد به عهد و پیمان خود بوده، از مردم مصر خواست به تمامی آنچه گفته می‌شود، گوش ندهند.

رئیس جمهوری مصر در ادامه تاکید کرد: مصری‌ها نباید درباره مسایل آب نگران باشند زیرا مصر همواره در تمامی مسایل بر اساس خرد و با برنامه‌ریزی دقیق و به دور از توهم تلاش می‌کند.

او افزود: مصر هرگز در راستای تهدید و یا دخالت در امور کشورهای دیگر اقدام نمی‌کند بلکه تمام تلاشش برای همکاری و موافقت با توسعه‌ای است که به تولید برق برای مردم اتیوپی منجر شود.

سیسی با تاکید بر اینکه هیچ خطری آب‌های مصر را تهدید نمی‌کند، گفت: مصر به تلاش خود برای رسیدن به توافقی میان سه کشور درباره نحوه آب‌گیری و راه‌اندازی سد النهضه ادامه می‌دهد. اقدام مصر در شورای امنیت درباره سد النهضه برای این بود که این موضوع در برنامه‌های جامعه جهانی قرار گیرد و مصر خواستار توافقی قانونی در این زمینه است.

سیسی ادامه داد: مصر روابط خارجه خود چه در سطح منطقه‌ای و چه جهانی را با اصولی محکم و باثبات بر اساس احترام متقابل، صلح و اجرای قوانین بین‌المللی مدیریت می‌کند و سازوکارهای سیاسی و قدرت نظامی و اقتصادی در راستای تقویت خواست و اراده خود و حمایت از منابعش در اختیار دارد.

رئیس جمهوری مصر همچنین گفت: مصر در مسیر برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی رویکردی منطقی و بدون تعرض به اصول امنیت ملی خود را در پیش گرفته است.

او بار دیگر تاکید کرد که خودش و ارتش مصر در صف اول مدافعان در برابر هر تهدیدی علیه مصر ایستاده‌اند و قبل از اینکه اتفاقی برای مصر بیفتد، او و ارتش باید از بین رفته باشند.

سیسی افزود: من و ارتش مصر کاملا حامی خواست مردم هستیم  و جز خدا از کسی نمی‌ترسیم و تنها برای تحقق خواست مردم تلاش می‌کنیم.