شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#ملی پوشان#بسکتبال

واکنش تند سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره تبعیض نژادی علیه برخی ملی پوشان + سند

مهران شاهین طبع ، سرمربى تیم ملى بسکتبال گفت: کسانى که اسم بازیکن دو رگه را بر زبان مى‌آورند نهایت تبعیض نژادى را در مورد آنها قائل هستند

مهران شاهین طبع ، سرمربى تیم ملى بسکتبال گفت: کسانى که اسم بازیکن دو رگه را بر زبان مى‌آورند نهایت تبعیض نژادى را در مورد آنها قائل هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهران شاهین طبع ، سرمربى تیم ملى بسکتبال ایران در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملى بسکتبال ایران پیش از اعزام به المپیک توکیو ۲۰۲۰، اظهار داشت:

طى سه سال و نیم گذشته، عملکرد بسیار خوبى داشتیم و در بازى‌هاى آسیایى که با کسب نایب قهرمانى همراه شد، در مسابقات، انتخابى کاپ آسیا، مسابقات جام جهانى و مسابقات انتخابى المپیک نیز به خوبى عمل کردیم.

سرمربى تیم ملى بسکتبال ایران ادامه داد:

راه سختى را پشت سر گذاشتیم و بازیکنان با جان و مالشان همراه تیم ملى بودند و در طول این مدت نوسانات تیم ملى بسکتبال ایران را تحمل کردند.

شاهین‌طبع گفت:

برخى‌ها رفتارى را داشتند که در شان بسکتبال ایران نبود اما نشان دادیم که با کار گروهى و تلاش مى‌توانیم به همه چیز برسیم.

وی تصریح کرد:

ما هر زمان مسابقات تدارکاتى خوبى را پشت سر گذاشتیم عملکرد بهترى نیز از خود نشان دادیم و تلاش خود را کردیم تا به شرایط استانداردترى نسبت به تیم‌هاى قدرتمند برسیم.

شاهین‌طبع با بیان اینکه در تقابل با آمریکا، فرانسه و جمهورى چک در مسابقات المپیک باید با ثبات نسبى حرکت کنیم، عنوان کرد:

صد در صد از کیفیت کارى که انجام داده‌ایم راضى نیستم و مى‌توانیم تغییراتى انجام دهیم و عملکرد بهترى از خود نشان دهیم. مسلما سرعت تیم‌هاى اروپایى و مهارت فردى و تفکر کار گروهى آن‌ها در مدت زمان اندک دست یافتنى نیست، اما با برنامه‌ریزى هیچ چیز دست نیافتنى نیست.

مهران شاهین‌طبع با اشاره به اینکه توقع منطقى باید داشته باشیم و رقابت با کیفیت‌ترى را تجربه کنیم، اظهار کرد:

کسانى که اسم بازیکن دو رگه را بر زبان مى‌آورند نهایت تبعیض نژادى را در مورد آنها قائل هستند؛ ما بازیکنان ایرانى داریم که در خارج از کشور زندگى مى‌کنند و در لیگ‌هاى معتبر حضور دارند، باید بدانیم که تیم ملى خیریه نیست و کیفیت این بازیکنان را در لیگ‌هاى خارجى مى‌بینید. باید اجازه دهید شایسته سالارى داشته باشیم اما بازیکنى که پاسپورت ایرانى دارد و از خارج مى‌آید شرایط متفاوتى را تجربه مى‌کند و در حالى که سه تن از بازیکنان تیم ملى از باکیفیت ترین‌ها هستند، انتقادات ناروایى مطرح مى‌شود.

وى افزود:

ترکیه از بازیکن آمریکایى استفاده مى‌کند، صربستان بازیکن خارجى دارد و متاسفم براى کسانى که از تهران خارج نشده‌اند اما از بازیکنان تیم ملى بسکتبال انتقاد مى‌کنند. چرا در مورد مربیان خارجى صحبتى نمى‌کنید در حالى که مربیان داخلى له مى‌شوند؟ به جایى رسیده‌ایم که ماموریت من تقریبا تمام شده است، اما از برخى بازیکنان تیم ملى ناراحت هستم و باید همبستگى بیشترى داشته باشیم.

شاهین طبع با انتقاد شدید از عملکرد برخى رسانه‌ها، تصریح کرد:

هر دو هفته یکبار تهیه کنندگان صدا و سیما تغییر مى‌کنند و کاسبى راه انداخته‌اند.

سرمربى تیم ملى بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه ما هرگز با شانس به المپیک صعود نکردیم در حالى که چین با ۳۰ میلیون دلار به المپیک نرفته است، گفت:

ما از هیچ سخت افزارى برخوردار نیستیم، اما در عین حال باید ضعف‌هاى فنى خود را تا جایى که امکان دارد برطرف شود.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید