شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#اوضاع#این#استان#جنوبی#بسیار

اوضاع کرونا در این استان جنوبی بسیار بد است !

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره با وضعیت پرخطر و نگران کننده موج پنجم کرونا گفت: هفته گذشته روند رو به رشدی در همه گیری این ویروس در استان داشتیم و در گزارش های کشوری تندترین شیب کرونا به کرمان اختصاص داشت.

اوضاع کرونا در این استان جنوبی بسیار بد است !

به گزارش منیبان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در کرمان افزود: تعداد بیماران بستری، بدحال و فوتی‌های این پیک(اوج) از سایر پیک ها بالاتر است و اگر روند صعودی کرمان ادامه یابد با کمبود تخت مواجه خواهیم شد

وی افزود: هزار و ۳۲۸ بیمار بستری داریم و سنگین ترین پیک را در حال حاضر رد می‌کنیم، تعداد بیماران بد حالمان بیشتر است و حدود ۲۰۲ نفر در بخش ICU هستند.

این مسئول تصریح کرد: ابتدا در شهرستان های جنوبی و سپس در مرکز کرمان اوضاع سخت و خطرناک است، ما سعی داریم از تمام ظرفیت های داخل بیمارستانی استفاده کنیم و هر گوشه ای که بتوانیم تخت می گذاریم.

وی با اشاره به اختصاص ۲ بیمارستان بزرگ به این بیماری در کرمان تاکید کرد: به طور میانگین در هفته بیمارستان افضلی پور ۳۲۰ مورد و بیمارستان پیامبر اعظم ۱۸۰ مورد بستری داریم؛ زمان زلزله بم همه بیماران بخش های دیگر ترخیص شدند و امروزه ما نیز در همان شرایط قرار داریم چون وابستگی بیماران کرونایی به بیمارستان بیشتر است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، همه تلاشمان این بود که ظرفیت سازی انجام شود و هیچ بیماری در راهرو بستری نشود.

رشیدی نژاد با بیان اینکه باید به پروتکل ها اعتقاد داشته باشیم اذعان کرد: شاید تعطیل کردن و بستن جواب ندهد، متاسفانه پروتکل هایمان ضعیف است این طور پیش برود بزودی در بیمارستان ها تخت کم می آوریم.

این مسئول با اشاره به روند واکسیناسیون در استان نیز خاطرنشان کرد: رشد شهر کرمان در زمینه واکسن قابل توجه بوده همچنین از فرمانداران می خواهیم مردم را تشویق به ثبت نام در سامانه سلامت کنند، زیرا افرادی که واکسن بزنند از مرگ و میر و بدحالی شان کم می شود.

به گفته رشیدی نژاد، ۶ پایگاه واکسیناسیون تاسیس شده و روزی هزار مراجعه کننده می‌توانند واکسن بزنند، همچنین ظرفیت روزی ۱۰ هزار مورد وجود دارد.

براساس گزارش ها این هفته و هفته گذشته یک شهرستان زرد، ۶ شهرستان نارنجی و ۱۶ شهرستان در استان کرمان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند.