شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه

این علامت ها نشانه سکته قلبی در خانم ها است

کدخبر: 426869
اقتصادنیوز :‌ علائم سکته قلبی در بانوان با آقایان تفاوت هایی دارد که با توجه به این علائم شاید بتوانید از بروز حمله قلبی تا حدودی پیشگیری کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اقتصادنیوز ،نشانه‌های سکته قلبی در خانم‌ها با آقایان بسیار متفاوت است و به ‌رغم آن‌ که درد قفسه سینه از مهم‌ترین و علامت مشترکی در ارتباط با سکته قلبی است اما علایم خاموش دیگری در میان خانم‌ها هم می‌تواند نشانه‌ای از این مسئله باشد.

1- احساس درد در قفسه سینه

این درد در میان خانم‌ها دقیقا در قسمت چپ قلب احساس نمی‌شود و آن‌ها گاهی احساس می‌کنند که دچار درد معده یا ماندن غذاها در بالای معده شده‌اند.

2- احساس درد در بازو، گردن، پشت و فک

اگر در این نواحی به صورت بی‌سابقه‌ای احساس درد طولانی‌مدت داشتید حتما سریع به پزشک متخصص مراجعه کنید، این نوع درد در میان خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است و عمدتا در هنگام خواب موجب بیدار شدن آن‌ها با احساس درد می‌شود.

3- بروز دل درد

گاهی اوقات مردم دردهای قلب را با درد معده، سوزش معده، سرماخوردگی و زخم معده اشتباه می‌گیرند، اما اگر احساس فشار زیادی روی معده‌تان داشتید به حدی که احساس کردید جسم سنگینی روی معده شماست، این نشانه می‌تواند زنگ خطری برای حمله قلبی باشد.

4- احساس تنگی نفس

اگر احساس کردید نفس‌هایتان کوتاه شده، تپش قلب و همراه با آن حالت تهوع و سرگیجه دارید که هیچ دلیل خاصی ندارد  این نشانه ها ممکن است  از بروز حمله قلبی خبر دهد که باید سریع به اورژانس مراجعه کنید.

5- تعریق بی دلیل

عرق سرد در میان زنان از نشانه‌های حمله قلبی است که بدون هیچ فعالیت یا تحرکی به وجود می‌آید و باید سریع به بیمارستان مراجعه شود.

6- احساس خستگی

احتمال حمله قلبی در هنگامی‌که شما با وجود استراحت کافی همچنان احساس خستگی و ضعف می‌کنید وجود دارد، این اتفاق حتی با یک پیاده‌روی یا فعالیت ساده دیگر هم می‌تواند بیفتد. این مسئله نشان می‌دهد که خون در رگ‌های شما به راحتی جابه جا نمی شود و به قلب‌تان نمی‌رسد.