شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی#فلسطین#حماس#قدس

فراخوان جبهه مردمی فلسطین برای حمایت از مسجد الاقصی


فراخوان جبهه مردمی فلسطین برای حمایت از مسجد الاقصی

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بعد از جنبش حماس از فلسطینیان ساکن کرانه باختری و اراضی اشغالی خواست فردا راهی قدس اشغالی شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جبهه مردمی برای‌ آزادسازی فلسطین پس از  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار راهپیمایی برای مسجد الاقصی و قدس شد.

این جبهه امروز شنبه از توده‌های مردم در کرانه باختری و داخلی اراضی اشغالی خواست فردا یکشنبه به شهر قدس حرکت کنند.

مرکز رسانه‌ای فلسطین گزارش داد که فراخوان‌ها برای حرکت به سمت مسجد الاقصی در قدس اشغالی در روز یکشنبه به منظور مقابله با ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست در آستانه سالروز موسوم به «ویرانی معبد» افزایش یافته است.

رقص و پایکوبی شهرک‌نشینان صهیونیست در اطراف مسجد الاقصی

گروهی از شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به منطقه باب حطه در مجاورت مسجد الاقصی تعرض کردند.

صهیونیست‌ها در این منطقه به شیوه‌ای تحریک‌آمیز اقدام به رقص و پایکوبی کردند.

قرار است صهیونیست‌ها در سالروز آنچه از آن به عنوان روز تخریب معبد سلیمان توسط بخت‌ النصر نامیده می‌شود، وارد مسجد الاقصی شوند.

فراخوان برای مقابله با این اقدامات امسال با ابتکار حماس شروع شده است. حماس دیروز خواست که روز عرفه روز راهپیمایی برای مسجد الاقصی باشد.

این جنبش در قدس در بیانیه‌ای گفت: «از توده‌های مردم فلسطین در کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی می‌خواهیم در روز عرفه برای حرکت به مسجد الاقصی مبارک آماده شوند تا این روز را روز تجمع و دفاع از صحن‌های مسجد الاقصی در مقابل ورودی‌ها و محراب این مسجد قرار دهیم».

حماس در بیانیه این فراخوان گفت: «ما اقدامات اشغالگران را زیر نظر داریم و به حکومت خام و سیاه‌بخت [رژیم صهیونیستی] هشدار می‌دهیم که صبر مقاومت و مردان قهرمان آن را آزمایش نکند؛ کسانی که با خدا عهد بستند که در دفاع از ارزنده‌ترین چیزی خود که مسجد الاقصی مبارک است، نه سست و نه خسته شوند».

حماس تأکید کرد که در کنار جوانان فلسطین در دفاع از مسجد الاقصی و مقابله با اشغالگران خواهد ایستاد. 

 

اردن: دعوت صهیونیست‌ها برای تعرض به مسجد الاقصی، اعلان جنگ دینی است

عبدالله کنعان دبیرکل کمیته پادشاهی اردن در امور قدس تاکید کرد که دعوت صهیونیست‌ها برای تعرض گسترده به مسجد الاقصی و تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس، اقدامی هدفمند در راستای کشاندن منطقه به سمت جنگی دینی است.

کنعان در گفتگو با خبرگزاری اردنی "بترا" اظهار داشت که 80 گروهک و سازمان تندرو یهودی مقابل چشمان جهانیان خواستار تعرض به مسجد الاقصی در سالروز آنچه "تخریب هیکل" می‌نامند، شدند.

وی عنوان کرد که کمیته متبوعش تحولات قدس را به دقت زیر نظر دارد و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان را بسیار نگران کننده می‌داند و خواستار تحرک فوری جامعه جهانی و عمل به وظایف قانونی و اخلاقی خود به منظور پایان اشغال فلسطین و بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر است.

انتهای پیام/