در این تماس تلفنی حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در گفت‌وگو با استاندار خوزستان، مسایل مختلف استان ناشی از تنش آبی و خشکسالی اعم از وضعیت آب شرب، آب کشاورزی، دام‌ها،  تالاب‌ها و ...  را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی با تاکید بر پیگیری مشکلات خوزستان در دولت سیزدهم اعلام کرد: سلام بنده را به مردم خوزستان ابلاغ کنید، ما در جریان مشکلات آنها هستیم و ان‌شاءاله به طور جد پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود.

استاندار خوزستان با تشکر از رییس جمهوری منتخب، روند اقداماتی که از ابتدای حضور در خوزستان برای پیشگیری از وضعیت فعلی انجام شده را تشریح کرد و گفت: اقدامات برای رفع مشکلات آبی خوزستان با تمام توان در حال پیگیری است.

کمبود آب ناشی از کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری در خوزستان و کاهش قابل ملاحظه ذخایر سدهای استان، مشکلات زیادی را در تامین آب شرب، کشاورزی ، دام ، و تالاب‌ها در این استان موجب شده است.

انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان به مناطق کویری کشور، و رعایت نکردن الگوی کشت در استان از جمله زیر کشت بردن بیش از ۸۰ هزار هکتار شلتوک کاری در استان در تابستان امسال، از عوامل عمده خشکسالی و کمبود آب در این خوزستان بیان شده است.