شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس فتا

پلیس فتا برای سلبریتی‌ ها خط و نشان کشید!

کدخبر: 426837
اقتصاد نیوز : رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه برای پلیس و تفاوتی بین افراد از جمله فوتبالیست و غیره وجود ندارد گفت: طبق قانون هیچ فردی حق تخریب و توهین به دیگران و تشویش اذهان عمومی را ندارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، به انتشار برخی پست‌ها و محتواها در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر فضای مجازی و به ‌ویژه شبکه اجتماعی اینستاگرام به بستری برای طرح دیدگاه‌ها و مواضع شخصی فوتبالیست‌ها، مربیان، پیشکسوتان و دیگر عوامل  ورزشی  از جمله مدیران، هواداران و خبرنگاران در موضوعات مختلف تبدیل‌شده است و متاسفانه شاهد آن هستیم که در این فضا بعضا متن‌ها،تصاویر و جملاتی منتشر می‌شود که انتشار و منعکس کردن آن‌ در فضای رسانه‌ای و رسمی مغایر با اخلاق و قانون است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از اشخاص مطرح در فوتبال و سایر رشته های ورزشی در صفحات اجتماعی خود به این محدودیت‌ها و معذوریت‌های اخلاقی، عرفی و قانونی توجهی ندارند و آن را نادیده می‌گیرند. از این رو اقدام به انتشار محتوایی می‌کنند که  حاوی توهین، تهمت و تخریب دیگران بوده و باعث تحریک جامعه و هواداران فوتبال می‌شود. متاسفانه برخی هم از این فضا برای دعوا و درگیری و شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر و تهدید استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا به این فضای آشفته ورود کرده و طبق قانون با برخی از این افراد برخورد کرده است، گفت: این روند که منطبق بر قانون است، در صورت مشاهده موارد اینچنینی ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ در همین راستا به چهره‌های ورزشی و هواداران آنان توصیه کرد فعالیت خود را در چارچوب قانون انجام داده و با انتشار مطالب توهین‌آمیز و اتهام زنی، موجب زیر پا گذاشتن قانون و تشویش اذهان عمومی نشوند زیرا در این‌صورت با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

گودرزی تاکید کرد: پلیس از هر نوع رقابت سالم ورزشی حمایت می‌کند، اما اگر افرادی بخواهند از فضای مجازی برای توهین ، تخریب دیگران و تشویش اذهان عمومی استفاده کنند، قطعاً پلیس هم طبق قانون اقدام کرده و با افراد متخلف برخورد قانونی انجام می‌دهد.  پیگیری اینگونه موارد از دو جنبه صورت می گیرد،اول وجود شاکی خصوصی که مطابق با قانون برخورد می‌شود و دوم جنبه عمومی جرم که نماینده مدعی العموم طبق قانون مراحل رسیدگی به جرم را تا نتیجه گیری پرونده دنبال می کند.

 رییس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه همه در برابر قانون برابر هستند، گفت: برای پلیس تفاوتی بین افراد مشهور و معروف از جمله چهره های ورزشی و... با دیگر شهروندان وجود ندارد و فوتبالیست، غیر فوتبالیست،معروف و غیر معروف برای پلیس تفاوتی ندارد و طبق قانون هیچ ‌فردی حق تخریب و توهین به دیگران و تشویش اذهان عمومی را ندارد که این موضوع علاوه بر فضای حقیقی ، فضای مجازی را نیز شامل می‌شود.

وی گفت:پرونده های بسیاری در این زمینه وجود داشته که بدون هیچگونه خط قرمزی منطبق با قانون اقدام شده است و کماکان نیز اقدامات ما در حال انجام است.