شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قبال#شبه

قبال عرب و شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا با یکدیگر درگیر شدند

اعضای قبایل عرب و عناصر شبه نظامی «قسد» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، بامداد امروز (شنبه) در شرق دیر الزور به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

قبال عرب و شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا با یکدیگر درگیر شدند

به گزارش منیبان، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی سوریه گزارش داد که این درگیری به دنبال حمله مسلحانه اعضای قبیله «العکیدات» به مواضع شبه نظامیان گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در منطقه «ذبیان» و در واکنش به قتل دو نفر از قبیله العکیدات از سوی عناصر قسد صورت گرفت.

منابع محلی سوریه تأکید کردند که شبه نظامیان قسد در این درگیری‌ها مناطق «الشحیل» و «هجین» را که جزو قلمرو قبیله العکیدات هستند، تحت محاصره خود درآوردند. این قبلیه عرب زبان مخالف ادامه سیطره ارتش آمریکا بر میادین نفتی شرق سوریه است.

 یک مرد عضو قبلیه العکیدات و پسرش روز جمعه به دست عناصر قسد بدون دلیل مشخص در حین عملیات شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا در منطقه ذبیان کشته شدند که این مسئله خشم عشایر و قبایل منطقه را برانگیخت.

از سوی دیگر منابع عشایری ساکن الحسکه به اسپوتنیک گفتند که صبح امروز همزمان با آغاز این درگیری‌ها چند فروند بالگرد ائتلاف آمریکایی بر فراز آسمان مناطق البصیره و الشحیل در ریف شرق دیرالزور مشاهده شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

در روزهای اخیر مناطق استقرار نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به نیروهای نظامی آمریکا شاهد اوج گیری حملات جناح های مردمی با استفاده از مواد منفجره و گلوله  با هدف قرار دادن مواضع و محورهای حرکت شبه نظامیان در این منطقه بوده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

شبه نظامیان قسد با همدستی نظامیان اشغالگر آمریکایی و فرمانبرداری از افرادی که سرزمین سوریه را اشغال کرده، غلات، نفت و همه ثروت این کشور را به یغما می برند.