شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#فوری

در واکنش به انصراف حریری از تشکیل کابینه؛

سازمان ملل خواستار تشکیل دولتی کارآمد در لبنان شد

سازمان ملل خواستار تشکیل دولتی کارآمد در لبنان شد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان در بیانیه ای با تاکید بر اینکه فرصت رو به اتمام است، خواستار تشکیل فوری دولتی کارآمد در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد از رهبران لبنان خواست که سریعاً دولتی جدید که قادر به مواجهه با چالش های متعدد در این کشور باشد، تشکیل دهند.

«جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان، در بیانیه ای خواستار انتصاب «فوری» نخست وزیری جدید برای تشکیل کابینه ای شد که قادر به انجام اصلاحات مورد نیاز جهت خروج لبنان از «بحران بی سابقه» جاری شود.

ورونیکا گفت: هنوز جای امید هست اما وقتی برای از دست دادن وجود ندارد. نیاز است که در جهت منافع ملی برای پاسخ به نیازها و خواسته های مردم که در حال پرداخت بهای سنگینی هستند، اقدام فوری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سعد الحریری» که مأمور تشکیل کابینه لبنان شده بود؛ پنج شنبه گذشته از مأموریت خود انصراف داد. لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است، این کشور در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۹۹) در بندر بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح در پی داشت.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر وقت این کشور به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

ادیب نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه سعد الحریری به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد، اما با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورد و موفق به تشکیل کابینه جدید نشد.