شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال

استقلال از پرسپولیس جلو زد ؛ خبر خوش برای آبی ها

پیشی گرفتن استقلال از پرسپولیس در دربی‌های حذفی

بدشانسی محض عبدی و آل کثیر در دربی حذفی استقلال و پرسپولیس

پیروزی استقلال در دربی ۹۶ باعث شد تا آبی پوشان در دربی های حذفی از رقیب سنتی خود پیشی بگیرند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس غروب پنجشنبه و در دیداری حساس در چارچوب جام حذفی کشور به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری آبی پوشان به پایان رسید. این پنجمین دیدار دو تیم در جام حذفی و سومین پیروزی آبی پوشان در دربی‌های حذفی بود.

دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از این ۴ بار در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که سهم هر کدام ۲ پیروزی و ۲ شکست بود؛ که حالا آبی پوشان با ۳ پیروزی در این دربی‌ها از رقیب سنتی خود پیش افتاده‌اند.

از ۵ دربی حذفی، تنها یک دربی در ۹۰ دقیقه نتیجه‌اش مشخص شده و ۳ دربی حذفی هم به ضربات پنالتی کشیده شده است. تنها دربی حذفی که در ۹۰ دقیقه به پایان رسید، فینال جام حذفی سال ۷۸ بود که پرسپولیس با گلزنی هاشمی نسب (پنالتی) و پیروانی استقلال با را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. تک گل استقلال را هم در آن بازی سهراب بختیاری زاده به ثمر رساند.

نتیجه تنها یک دربی هم در ۱۲۰ دقیقه مشخص شده است. این دربی نیز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی سال ۹۰ انجام شد که آبی پوشان با دبل مجتبی جباری و گل اسماعیل شریفات با نتیجه ۳ بر صفر پرسپولیس را شکست دادند. نتیجه ۳ دربی هم با ضربات پنالتی مشخص شد یک بار پرسپولیس و ۲ بار استقلال موفق به پیروزی در ضربات پنالتی شده‌اند.