شهر خبر

پلیس تهران از بروز حادثه‌ جبران ناپذیر جلوگیری کرد

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از دستگیری سارق پیچ‌های ریل راه‌آهن خبر داد و گفت: ممکن بود قطار تهران - تبریز از ریل خارج شود.

پلیس تهران از بروز حادثه‌ جبران ناپذیر جلوگیری کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به سرقت پیچ‌های ریل راه‌آهن کرده بود خبر داد و گفت: در صورت عبور قطار امکان خروج قطار از ریل و وقوع حادثه‌ای جبران ناپذیر وجود داشت.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای دراین باره گفت: در ساعات پایانی شب گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری خلیج فارس در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که در محدوده حاشیه خط راه آهن در بزرگراه متوسلیان به مردی با یک گونی سفید رنگ بزرگ بر دوشش مشکوک شده و برای بررسی موضوع، وارد عمل شدند.

وی با اشاره به بررسی ماموران گفت: ماموران پس از بررسی و تفتیش محتویات گونی همراه این مرد مشاهده کردند که او بیش از ۵۰ قطعه پیج فولادی ریل راه آهن خط تهران - تبریز را به سرقت برده و در حال ترک محل است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه موضوع سریعا به شرکت راه‌آهن اطلاع داده شد، گفت: در شرایطی چند دقیقه تا عبور قطار از روی ریل باقی مانده و عملا امکان نصب دوباره پیچ‌ها وجود نداشت، قطار با اعلام پلیس با سرعت بسیار پایین از ریل عبور کرده و خوشبختانه از بروز حادثه‌ای جبران ناپذیر جلوگیری شد.

موقوفه‌ای اضافه کرد: متهم دستگیر شده نیز به کلانتری منتقل شده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین عملیات نصب دوباره پیچ‌های سرقت شده به روی ریل با همکاری تیم تعمیر و نگهداری شرکت راه‌آهن و پلیس انجام شد.