به گزارش برنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، شامگاه جمعه پس از آنکه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا شبکه های اجتماعی را به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در مورد واکسن کووید-۱۹ مسئول جانباختن مردم دانست، شبکه های اجتماعی به تندی به این سخنان واکنش نشان دادند.

در این میان سخنگوی "فیس بوک" به عنوان یکی از غول های شبکه های اجتماعی که در ردیف اول حملات بایدن قرار داشت، در بیانیه ای اعلام کرد: ما با ارائه این اتهامات بی پایه و اساس تمرکز خود را از دست نمی دهیم.

روز جمعه بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید که چه پیامی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا در رسانه های اجتماعی دارد، گفت: «آنها مردم را به کشتن می دهند. تنها همه گیری که ما اکنون داریم میان کسانی است که واکسن نزده اند.»

در پی این سخنان، «دنی لیور» سخنگوی فیس بوک اعلام کرد: «واقعیت این است که بیش از دو میلیارد نفر در فیس بوک اطلاعات معتبری در مورد کووید-۱۹ و واکسن های مرتبط با آن دریافت کرده اند، این میزان بیش از هر مکان دیگری در اینترنت است».

وی افزود: «بیش از ۳.۳ میلیون آمریکایی هم از ابزار واکسن یاب ما استفاده کرده اند تا بفهمند از کجا و چگونه واکسن بگیرند. لذا حقایق نشان می دهد که فیس بوک به نجات جان افراد کمک می کند».

دولت بایدن به تازگی حملات خود را به فیس بوک افزایش داده و این شرکت ماه ها به دلیل اطلاعات نادرست مربوط به کووید-۱۹ مورد انتقاد قرار دارد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اوایل روز جمعه با خطاب قرار دادن فیس بوک گفت: «ما در اینجا با مساله مرگ و زندگی روبرو هستیم، بنابراین همه باید در اطمینان از وجود اطلاعات دقیق نقش داشته باشند. آنها [فیس بوک] یک شرکت بخش خصوصی هستند. آنها می توانند در مورد اقدامات اضافی تصمیم گیری کنند. روشن است که گام های بسیاری در این خصوص می تواند برداشت».

پیشتر هم «ژنرال ویوک مورتی» جراح کل ایالات متحده (رییس خدمات بهداشت عمومی آمریکا و سخنگوی ارشد مسائل بهداشت عمومی دولت فدرال) روز پنجشنبه از شبکه های اجتماعی خواست تا با ارائه اطلاعات نادرست مربوط به کووید-۱۹ و واکسن ها مبارزه کنند.

مورتی گفت: «اطلاعات نادرست در خصوص واکسن عامل اصلی کاهش سرعت واکسیناسیون در کشور است».

گفته می شود تاکنون بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان آمریکایی علیه ویروس کرونا واکسینه نشده اند و موارد جدید کووید-۱۹ به دلیل گسترش سویه دلتا ناشی از واکسن نزدن بخشی از جامعه آمریکا است.