شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#روسیه#پوتین#رئیس جمهوری

پوتین خواستار رفع موانع برای تولید و ارسال واکسن کرونا به سراسر جهان شد


پوتین خواستار رفع موانع برای تولید و ارسال واکسن کرونا به سراسر جهان شد

رئیس جمهوری روسیه اصلی‌ترین وظیفه کنونی در مبارزه با کووید-۱۹ را گسترش دامنه واکسیناسیون نامید و خواستار برطرف شدن موانع موجود بر سر راه تولید و استفاده از واکسن‌های کرونا در سراسر جهان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه عصر روز جمعه در نشست غیررسمی و آنلاین رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام، با ابراز تأسف از این مسئله که وضعیت اپیدمیولوژیک در جهان همچنان وخیم است و هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که از آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در امان بماند، تأکید کرد که روسیه خواستار برطرف شدن موانع موجود بر سر راه تولید و ارسال واکسن کرونا به همه کشورهای جهان است.

پوتین این نکته را مورد توجه قرار داد که روسیه در مجموع توانسته بر عواقب منفی ایپدمی ویروس کرونا فایق آید و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد و آمادگی دارد تا بهترین اقدامات ضدبحران و تجارب موفق خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: «ما خواستار برداشته شدن موانع برای تولید و ارسال واکسن‌های کرونا در سراسر جهان هستیم. بسیار با اهمیت می‌دانیم که در آینده نیز به همکاری با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام برای ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید واکسن ادامه دهیم و معتقدیم که گسترش دامنه واکسیناسیون علیه عفونت کووید-19 وظیفه اصلی و دارای اولویت در عرصه مبارزه با این اپیدمی است.»  

وی تأکید کرد که میزان واکسیناسیون در وسعت جهانی تا حدود زیادی به این بستگی دارد که اقتصاد جهانی احیا شود و خطرات مربوط به شروع موج‌های جدید آلودگی کاهش یافته و تأثیرات منفی اجتماعی شیوع بیماری برطرف شود و به همین دلیل مسئله واکسیناسیون دارای اهمیت زیادی است.

ایمنی و موثر بودن واکسن اسپوتنیک در 70 کشور جهان به اثبات رسیده است

ولادیمیر پوتین یادآور شد که روسیه تاکنون 4 واکسن "امن و قابل اطمینان" علیه ویروس کرونا تولید کرده است. کیفیت واکسن "اسپوتنیک-وی" تاکنون در حدود 70 کشور جهان که بطور رسمی استفاده اضطراری از این داروی روسی را تأیید کرده‌اند، به اثبات رسیده است.

به گفته وی، روسیه فعالانه سعی دارد تا تولید این واکسن در خارج از این کشور را محلی کرده و فناوری‌های لازم برای تولید آن را در اختیار برخی موسسات دارویی خارجی، از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام قرار داده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که این کشور از پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران غیررسمی اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام در خصوص ضرورت مبارزه مشترک با ویروس کرونا حمایت می‌کند. وی همچنین همتایان خود را برای شرکت در اجلاس اقتصادی شرق که قرار است در ماه سپتامبر (اوایل پاییز امسال) در منطقه ولادی‌وستوک روسیه برگزار شود، دعوت کرد.

انتهای پیام/